Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition
17.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW po dvou letech znovu ovládlo německý šampionát cestovních aut. Nejen Němcům nabízí jako oslavu upravenou M4 s výkonem 500 koní.
Pokud nyní zažíváte silný pocit déjà-vu, není to jen blud, jedno BMW M4 DTM Champion Edition už jsme vám představovali. Stalo se to v roce 2014, kdy BMW ovládlo právě německý šampionát cestovních aut. A protože jej po dvou letech ovládlo znovu, přichází znovu i s oslavnou edicí své M4, tentokrát je ale přece jen zajímavější.
Ve své podstatě jde o jinak pojmenovanou M4 GTS, tedy nejvýkonnější a nejrychlejší M4, která kdy vznikla. To zase tak zajímavě nezní, ale jen do chvíle, než si uvědomíme, že GTS je dávno vyprodané a DTM Champion Edition dává dalších 200 možností dostat se k celé jeho technice včetně vstřikování vody do motoru. Přesně v tolika provedení totiž novinka vznikne.
Podstatou výjimečnosti tohoto vozu je tedy motor, který je oproti standardnímu provedení naladěn na výkon až 368 kW (500 koní) a točivý moment nejvýše 600 Nm. To jsou o 69 koní a 50 Nm lepší hodnoty než u standardu, které se spolu s (u této konkrétní verze) blíže neupřesněným snížením hmotnosti starají o vpravdě výjimečnou dynamiku - akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Snad jsou tyto údaje realističtější než udávaná spotřebě paliva 8,5 litru benzinu na 100 km.
O převodovce se BMW ve své tiskové zprávě nezmiňuje, překvapení ale nečekejme - má-li GTS jen dvouspojkový automat, DTM CE jej bude mít též. U zbytku techniky byla automobilka alespoň o trochu sdílnější - slibuje nastavení podvozku vyvinuté lidmi z divize Motorsport se zkušenostmi právě z DTM, dost pravděpodobně ale půjde znovu „jen” o řešení známá z verze GTS. Dále tu máme karbonovou střechu či kapotu, titanový výfuk a 19 resp. 20" kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. To nám znovu zní jako specifikace GTS.
U „šampionské edice” je ale nesporně výjimečný vzhled, který na vozy DTM skutečně odkazuje. Všech 200 vozů bude vyrobeno v bílém laku Alpine, který doplní „rychlé pruhy” známé hlavně ze soutěžních cestovních vozů značky. Vzhled bijce pak nepochybně doplňují i rozličné karbonové doplňky s viditelnou strukturou z tohoto materiálu, které na bílé karoserii těžko přehlédnete.
Vnitřek je na pohled „správně očesaný”, když na první pohled zaujme hlavně jednoduchostí, bílým vyrámováním a pouze dvěma černými karbonovými skořepinami s čalouněním s pomocí kůže a alcantary, kterou ostatně najdete i na volantu. I přes tento přístup mající pochopitelně za cíl minimalizaci hmotnosti, je vůz vybaven také několika komfortními libůstkami - mj. navigací, parkovacím asistentem či LED-světly.
Šéf BMW M Frank van Meel má pochopitelně radost z úspěchu i edice, dodává ale také, že: „Nikdy dříve v historii neměla žádná z našich edic tak blízko automobilovým závodům.” To zní zajímavě, nemůžeme se ale zbavit pocitu, že u takové M3 E30 byla pojítka přece jen silnější - šlo o homologační speciál, něco takového už se dnes nedělá.
Tak či onak, M4 DTM Champion Edition je zajímavé auto a pravděpodobně se po něm u dealerů zapráší stejně jako po GTS. Pokud tedy máte zájem, vyrazte k některému z nich hned teď a připravte si něco přes 4 miliony Kč - právě tolik odpovídá už známé německé ceně 148 500 Eur vč. tamní DPH.



BMW M4 DTM Champion Edition se ukázala na studiových...
...i prvních živých fotkách také s Marco Wittmannem, který získal letošní titul v DTM a jedno z oněch 200 aut mu BMW nadělilo
Systém vstřikování vody Bosch, který dostala i tato M4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 18 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 4 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva