Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
A o Volkswagenu C-Trek už jste slyšeli? Čechům by se mohl líbit
22.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen, to není jen Golf, Passat, Tiguan a další notoricky známé modely. Nabízí i spoustu jiných typů, které tu neprodává, někdy ke své vlastní škodě.
Autosalon v Šanghaji nám ukázal spoustu zajímavých aut. Obvykle jsme se soustředili na ta, která uvidíme i v Evropě, jako je faceliftovaný Mercedes třídy S, popřípadě jsme zaměřili pozornost na novinky Škody a její výstavní koncept. Či jsme se podívali na bizarní čínské klony. V Šanghaji je toho ale k vidění mnohem více a šlo by napsat snad knihu o vozech, o kterých většina z nás nikdy nemohla slyšet a nejsou ani přitom klony, ani pro nás relevantními modely.
Zmapovat všechny si netroufáme, pár zajímavých kousků vám ale ještě ukážeme. Nemusí se přitom jedna o auta, jejichž název zní jako jméno Žvejka z Hvězdných válek v originále či vozy, jejichž design vypadá moderně asi jak dávno seprané „levisky” z Tuzexu. Pro Čínu dělají specifické modely i renomované automobilky a u některých si říkáme, proč je ksakru neprodávají i zde. A přesně o jednom takovém si povíme.
Je to Volkswagen a Němci jej v nafocené podobě poprvé představili na svém koncernovém večírku den před začátkem šanghajského autosalonu. Jeho jméno C-Trek vám pravděpodobně nic neřekne a jeho vzhled vlastně též ne - není podobný ničemu, to VW prodává v Evropě a je to stále novinka. V čínském prodeji je teprve od listopadu loňského roku, přesto do Šanghaje dorazil už ověnčen titulem nejprodávanějšího crossoveru v Číně, tak moc se mu letos daří. A když se na něj podíváme, vlastně se ani nedivíme.
Není to žádné hogo fogo, je to obyčejné auto. Jde v podstatě o malý kombík, který ale nevypadá usedle, připomene spíše větší hatchback. Zase tak drobný ale není, aspoň ne uvnitř. Slibuje ubytovat až pětici dospělých a co jsme si jej mohli vyzkoušet naživo, opravdu to zvládne. Zavazadelník o základním objemu 589 litrů by pak jistě uspokojil i litrůchtivé Čechy, však jeho maximální objem činí 1 500 litrů, též dost.
Vůz je částečně oplastovaný a ne jen pro parádu. Světlá výška 132 mm není malá a i když je to pouze předokolka, alespoň polňačky jistě zvládne se ctí. Je tu také panoramatická střecha, chytrý systém na převoz jízdních kol či 81 odkládacích prostorů uvnitř. Je to prý ideál pro mladší čínské rodiny žijící aktivněji než ty ostatní a máme pocit, že ty české netouží po ničem jiném.
V Šanghaji se vůz ukázal v edici Boundless, něco jako Nespoutané, ale je to jen specificky - nutno dodat velmi specificky - zbarvená varianta, zvenčí a částečně i uvnitř. Pod kapotou je motor 1,4 TSI o výkonu maximálně 96 kW (130 koní) a točivém momentu nejvýše 225 Nm (odtud označení TSI 230 na zádi). Vůz váží 1 335 kg, zrychlí na stovku za 9,3 sekundy a jede až 200 km/h, obojí buď s manuálním pětikvaltem nebo sedmistupňovým DSG. Cena začíná v přepočtu na 390 tisících Kč. No řekněte, neprodávalo by se něco takového i tady? Je to něco, čím by chtěla být Škoda Rapid Spaceback Scoutline, ale tak úplně se ji to nedaří...
Zářivý Volkswagen C-Trek Boundless Edition naživo v Šanghaji 2017
A standardní C-Trek, který vstoupil do prodeje loni v listopadu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova