Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo udělala ze svých ostrých modelů ještě více „asociální” auta
18.4.2019 | Mirek Mazal
Sportovní verze aut jsou tak trochu asociální už z podstaty - okolí vadí cenou, výkonem, dynamikou, výrazným vzhledem a v neposlední řadě zvukovým projevem. Právě ten Italové u „čtyřlístků” fakticky ještě zintenzivnili.
V současném světě výkonných šestiválců patří motor Alfy Romeo Giulia a Stelvio k těm lepším agregátům s pronikavým ozvučením. Nejvýkonnější verze Quadrifoglio Verde označené čtyřlístkem při zapnutém klidném režimu lehce povykují, ale v módu zvaném Race výfuky otevřou klapky a začnou řvát jako naštvaná hlava italské rodiny.
U okolí to není populární, což platí i o výkonných Alfách jako takových. Nadšenci se usmějí, většina okolí vás ale bude za ježdění takovým vozem proklínat. Někteří budou závidět, že si jej vůbec můžete dovolit, další vás budou považovat za piráta silnic, protože k čemu by kdo potřeboval víc jak 500 koní. Jiným bude vadit provokativní vizáž a těm ostatním bude stačit onen zvuk - však kdo z běžných smrtelníků nehořících pro auta bude rád, že mu večer zapějete pod okny italskou automobilovou árii?
Přes tento stav se Italové rozhodli přitopit pod kotlem nesnášenlivosti okolí a z Giulie i Stelvia QV udělat ještě více asociální auta. Oba vozy jsou totiž opravdu slyšet jen v onom režimu Race, který provází i nejtvrdší nastavení podvozku či vypnutá stabilizace. To si řada majitelů nepřála, však si chtějí poslechnou výfuk, i když jedou s podvozkem nastaveným na příjemnějším a stabilizaci zapnutou. Proto Alfa přistoupila ke změně.
U nově vyrobených aut bude plné otevření klapek výfuku znamenat už otočení ovladače systému „dna” do polohy Dynamic. Čtyři roky po uvedení Giulie QV na trh se tak řidiči dočkají relativně měkkého podvozku, zapnuté kontroly trakce i stability zároveň hlasité ozvěny za zády. Zejména studený motor umí být slyšet daleko, sousedé se tak mohou těšit na nový ranní budíček. A majitelé na ještě více nevraživých pohledů...



























































Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde má nově možnost jezdit s hlasitým výfukem bez nutnosti zvolení závodního režimu
Zdroj: Carbuzz
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
dnesNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8.4.2025Automobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
8.4.2025V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
8.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus