Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo udělala ze svých ostrých modelů ještě více „asociální” auta
18.4.2019 | Mirek Mazal
Sportovní verze aut jsou tak trochu asociální už z podstaty - okolí vadí cenou, výkonem, dynamikou, výrazným vzhledem a v neposlední řadě zvukovým projevem. Právě ten Italové u „čtyřlístků” fakticky ještě zintenzivnili.
V současném světě výkonných šestiválců patří motor Alfy Romeo Giulia a Stelvio k těm lepším agregátům s pronikavým ozvučením. Nejvýkonnější verze Quadrifoglio Verde označené čtyřlístkem při zapnutém klidném režimu lehce povykují, ale v módu zvaném Race výfuky otevřou klapky a začnou řvát jako naštvaná hlava italské rodiny.
U okolí to není populární, což platí i o výkonných Alfách jako takových. Nadšenci se usmějí, většina okolí vás ale bude za ježdění takovým vozem proklínat. Někteří budou závidět, že si jej vůbec můžete dovolit, další vás budou považovat za piráta silnic, protože k čemu by kdo potřeboval víc jak 500 koní. Jiným bude vadit provokativní vizáž a těm ostatním bude stačit onen zvuk - však kdo z běžných smrtelníků nehořících pro auta bude rád, že mu večer zapějete pod okny italskou automobilovou árii?
Přes tento stav se Italové rozhodli přitopit pod kotlem nesnášenlivosti okolí a z Giulie i Stelvia QV udělat ještě více asociální auta. Oba vozy jsou totiž opravdu slyšet jen v onom režimu Race, který provází i nejtvrdší nastavení podvozku či vypnutá stabilizace. To si řada majitelů nepřála, však si chtějí poslechnou výfuk, i když jedou s podvozkem nastaveným na příjemnějším a stabilizaci zapnutou. Proto Alfa přistoupila ke změně.
U nově vyrobených aut bude plné otevření klapek výfuku znamenat už otočení ovladače systému „dna” do polohy Dynamic. Čtyři roky po uvedení Giulie QV na trh se tak řidiči dočkají relativně měkkého podvozku, zapnuté kontroly trakce i stability zároveň hlasité ozvěny za zády. Zejména studený motor umí být slyšet daleko, sousedé se tak mohou těšit na nový ranní budíček. A majitelé na ještě více nevraživých pohledů...
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde má nově možnost jezdit s hlasitým výfukem bez nutnosti zvolení závodního režimu
Zdroj: Carbuzz
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 47 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23