Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina říká, že na BMW s předním pohonem nikdy ani nesáhne
23.8.2019 | Petr Miler
Bývaly časy, kdy se BMW autům s pohonem předních kol vysmívalo ve svých reklamách, dnes je samo dělá. Alespoň Alpina si od nich udržuje odstup, principielní odpor to ale není.
BMW bylo po léta odpůrcem aut s pohonem předních kol, stejně jako odmítalo třeba přeplňované motory. Dnes nenabízí jediný atmosféricky plněný agregát a ve svém portfoliu má řadu modelů s pohonem předních kol. Mezi ty nedávno přibyla i nová řada 1, k nevoli všech nadšenců. Zatímco u Tourerů řady 2 či SUV řad X1 a X2 lze takové řešení přehlédnout, neboť od MPV a SUV beztak nečekáte mnoho řidičského vzrušení, jednička byla po léta synonymem kompaktního hatchbacku pro nadšené piloty. A tohle se z ní s přepřáhnutím na tu nejtuctovější koncepci, se kterou navíc BMW nemá zdaleka tolik zkušeností jako konkurence, nutně vytrácí.
Alpina, která by ráda byla vnímána jako samostatná automobilka, ale je to spíše specifický úpravce BMW, se už po dekády věnuje modifikacím bavoráků všeho druhu, řadě 1 se ale dosud vyhýbala. A s příchodem nové generace vozu na tom nehodlá nic měnit, neboť podle šéfa a syna zakladatele firmy Andrease Bovensiepena Alpina na bavorák s pohonem předních kol nikdy ani nesáhne.
To zní jako kategorický odpor odmítající BMW s předním pohonem jako taková, realita je ale trochu jiná. Bovensiepenův postoj je spíše racionální, neboť předokolky s modro-bílým logem ve znaku jsou příliš specifický produkt, který se navíc pohybuje v příliš nízkých patrech trhu.
Jeho firma se dnes snaží pracovat s komponenty, které může použít v maximu různých modelů, proto ve většině Alpin najdeme osmiválcové motory. Vedle nich používá ještě po jednom dieselovém a jednom benzinovým šestiválci a také automat ZF. S tím si vystačí pro celé dnešní portfolio, pokud by ovšem měla pracovat s předokolkami, nebude z toho moci použít nic. Motory jsou nanejvýš čtyřválcové, převodovky jsou od Aisinu a modifikace na cokoli jiného by byla příliš nákladná.
Peníze jsou ostatně dalším faktorem, neboť zatímco dražší modely, jako jsou Alpiny na základech řad 3, 5 a 7 nebo některého z větších SUV, dávají cenový prostor k pokrytí nákladů na dodatečný vývoj, u nižších řad je situace komplikovanější. Podle Bovensiepena jsou jejich kupci stále relativně cenově senzitivní a z něčeho, jako je Alpina B1, by se snadno mohla stát prodělečná záležitost.
Nic takového tedy v dohledné budoucnosti nečekejme, s oním „nikdy” bychom ale byli opatrní. BMW také říkávalo, že nikdy neudělá model divize M a s turbem a dnes už to vypadá, že nikdy nenabídne model bez něj. Pokud by mnichovská automobilka do budoucna dále přepřahala na pohon předních kol, Alpině nezbude, než se přizpůsobit, bude-li chtít dále existovat.
Nové BMW řady 1 je předokolka a Alpina se ji nikdy nemíní dotknout, stejně jako ostatních bavoráků s touto koncepcí
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 56 minutami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23