Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané si utahují z Bugatti, představili motor s 1 842 koňmi a jdou po 500 km/h
2.10.2019 | Petr Prokopec
Nové závody v „automobilovém zbrojení” přináší stále extrémnější a extrémnější stroje. Tento má certifikovaných 1 842 koní, Američané si s ním věří na rychlost přes 500 km/h.
Bugatti uprostřed léta dosáhlo jako vůbec první automobilka na testovací dráze Ehra-Lessien rychlosti přes 300 mil v hodině (483 km/h). Nicméně k tomu použila značně upravenou verzi Chironu, kterou si v tuto chvíli nemůže nikdo odvézt k sobě do garáže. Časem se na trhu objeví, ani v ní si ale zákazník nebude moci na vlastní kůži vyzkoušet vrcholné tempo. V rozletu mu ve 440 km/h zabrání omezovač, o jeho demontáž sice půjde značku z Molsheimu požádat, ovšem jen a pouze na testovací dráze. A jakmile ji bude opouštět, budou elektronické otěže opět přitaženy.
Nejde však pouze o omezovač, nýbrž rovněž o skutečnost, že Bugatti zvládlo rekordní jízdu pouze v jednom směru. Automobilka přitom uvedla, že asfalt je po létech testů zbroušen tak, že jízda v protisměru by již zaváněla značným hazardem kvůli možnému přehřátí pneumatik. Proto ostatně Chiron Super Sport 300+ chybí v Guinnessově knize rekordů. Právě proto na Bugatti prakticky hned po zveřejnění rekordu začala dorážet konkurence, zatím však nikdo nezašel tak daleko jako americké Hennessey, která Francouze přímo dráždí na sociálních sítích hashtagy jako #holdmybeer.
Texaská tuningová firma totiž chystá svůj druhý samostatný model Venom F5, který je pojmenován podle nejvyššího stupně klasifikace tornád. Ta se v takovém případě pohybují rychlostí mezi 420 a 512 km/h, což má být i revír amerického supersportu. Hennessey se však nehodlá zastavit pod magickou pětistovkou jako konkurence, ale naopak ji chce minimálně dosáhnout. A to ideálně v obou směrech, aby rekord následně byl zaznamenán jako oficiální.
Úpravci v tom má napomoci pohonná jednotka, kterou si nyní můžeme detailněji představit. Za názvem Fury (Zběsilost) se skrývá 6,6litrový osmiválec se dvěma turby, na jehož vývoji Hennessey spolupracoval s olejářskými společnostmi Shell a Pennzoil. To ve výsledku není až tak udivující, neboť vývoj nové jednotky rozhodně není levný. Mimo maziva a pohonných hmot tedy od obou kooperujících firem musely přitéci nemalé peníze, proto i onen útok na rekord.
Agregát produkuje 1 817 hp (tedy 1 842 koní) ve vskutku úctyhodných 8 000 otáčkách, zatímco točivý moment 1 622 Nm přichází ke slovu v 5 500 ot./min. Hennessey nicméně dodává, že 1 360 Nm je k dispozici v pásmu dvou až osmi tisíc otáček. Červené pásmo motoru je pak k dispozici až v 8 200 ot./min., tedy o tisíc otáček výše, než úpravce původně zamýšlel. Z ruky se mu pak ostatně „vymknul“ i výkon, který měl být původně o více než 200 koní nižší.
Pro automobilku jsou to více než dobré zprávy, neboť na základě počítačových simulací měl postačit k dosažení rychlosti 300 mph (483 km/h) a tedy k vyrovnání Bugatti výkon „pouze“ 1 520 koní. Nyní tu tedy máme značnou sílu navíc, stejně jako využitelné pásmo otáček. Vlastně tak nikoho ani nemůže překvapit, že úpravce na sociálních sítích značku z Molsheimu dráždí.
Momentálně tak jen lze dodat, že Hennessey za poslední rok pohonnou jednotku radikálně přepracoval. Ještě loni měl agregát objem 7,6 l a o 200 koní méně. Vyšší výkon dorazil i přes downsizing, jenž šel ruku v ruce s výměnou materiálu - hliník se zjevně odstěhoval do Humpolce a místo něj dorazila kovaná ocel. Cena ale zatím stále startuje na 1,6 milionech dolarů (cca 38 mil. Kč).
Texaská tuningová firma Hennessey se na sociálních sítích pustila do Bugatti...








...její motor totiž produkuje 1 842 koní
Zdroj: Hennessey Performance
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 15 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
