Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vybrali nejlepší sporťák roku, jejich volba mnohé Čechy zaskočí
6.11.2019 | Petr Prokopec
Ankety magazínu Road and Track se účastnily stroje značek jako McLaren, Lamborghini, Porsche nebo nová Corvette. Hledat vítěze mezi kterýmkoli z nich je ale zbytečné, vyhrálo Hyundai.
Ačkoli se ještě před pár lety zdálo, že sportovním vozům pomalu zvoní hrana, pravdou se zdá být pravý opak. Na světlo světa jich leze stále více, přičemž poslední rok byl obzvláště výživný. Do značné míry tak nebylo co závidět kolegům z magazínu Road & Track, neboť vybírat z takového zástupu ten nejlepší nemohla být procházka růžovou zahradou. Jen finální jedenáctka zahrnovala vozy jako Lamborghini Huracán Evo, McLaren 600LT Spider či Porsche 911. A aby toho nebylo málo, nechyběla ani nová Corvette C8 či třeba Nissan GT-R Nismo.
Překvapivě však žádný z těchto vozů nezvítězil, mnohé se dokonce nedostaly ani do užšího šestičlenného výběru. Na rozdíl od Mazdy Miata (MX-5) RF Club či Hyundai Veloster N, jež byli nejlevnějšími členy celé jedenáctky. Korejský hatchback pak byl dokonce vůbec jediným, u kterého byl výkon přenášen pouze na přední nápravu. Asi jen málokdo by tedy očekával, že půjde o vítěze ankety, přesto Hyundai nakonec zlaté vavříny celkem jednoznačně pobralo. A to zejména u nás, kde značka Hyundai svými polarizujícími reklamními kampaněmi rozdělila společnost na dva tábory, jistě mnohé překvapí.
„Nezáleží na tom, jak se k němu chováte. Můžete jej řídit na hraně jako někdo, kdo ví, co činí. Ta věc vás neustále odměňuje,“ uvedl na adresu Korejce jeden z redaktorů amerického magazínu. Další pak dodal, že „přesně to by lidé měli říkat o Hondě Civic Type-R“. Chvála tím ovšem neskončila, došlo i na srovnání s Volkswagenem Golf R, který mezi ostrými kompakty patří k nejlepším. Ani ten ale na Hyundai podle Američanů nestačí. Hlavním důvodem je cena, Korejec je o čtvrtinu levnější než Němec.
Testeři zároveň ocenili i fakt, že Veloster N dorazil od značky, která něco podobného nemusela vůbec přivést na trh. Chevrolet neměl jinou možnost, než poslat do prodeje Corvette osmé generace. Stejně tak nemohlo Porsche jednoduše nechat 911 jen jako memento minulosti. Korejci se ovšem rozhodli, že překročí práh pouhého mainstreamu a dobudou nové kóty. To se jim povedlo i díky angažmá Alberta Biermanna, bývalého šéfa divize BMW M.
Otisk německé automobilky lze v Hyundai spatřit zejména v rámci řízení. To bylo hodnoceno v případě Velosteru N daleko lépe než u M2 Competition, jež se taktéž souboje o trůn zúčastnilo. V tomto ohledu se dle redaktorů BMW povedlo řidiče tak trochu odříznout od centra dění. Nissan GT-R pak pro změnu dojel na již dlouho trvající evoluci, na které sice není nic špatného, ale také už ne nic výjimečného. Laťku pak nenastavilo ani Lambo či McLaren.
Suma sumárum zde tedy máme opravdu překvapivého vítěze, u kterého sice lze uznat veškeré argumenty pro, ovšem nejspíše by se nenašel asi nikdo, kdo by po něm sáhl raději než po italském či britském supersportu, pokud by peníze nehrály roli. Stejně tak by řada lidí usedla spíše do kabiny Corvette, jakkoliv ta je hodnocena jako postrach klaustrofobiků. Veloster N ale zjevně má skryté kvality, jež odhalí stisknutí tlačítka „N“.
Korejcům lze tedy zatleskat, zároveň však musíme také zamáčknout slzu v oku, neboť Veloster již nějakou dobu není součástí evropské nabídky. Pořídit si tedy můžete maximálně Hyundai i30 N, které ale nejspíše na svého příbuzného bude trochu ztrácet. Na druhou stranu, takovou Mazdu MX-5 by na okruhu mohlo převálcovat i toto Hyundai. Kdo by to ještě před pár lety řekl.
Hyundai Veloster N při volbě sportovního auta roku...
...převálcovalo konkurenci v podobě Lamborghini, McLarenu, Porsche či nové Corvette
Zdroj: Road & Track
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva