Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná

Čelní sklo auta je zdánlivě dílem, na kterém není co vymýšlet. Opak je ale pravdou, ta současná se docela snadno odřou i rozbijí, nové řešení Fordu je v obou ohledech dvakrát odolnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná

25.9.2019 | Mirek Mazal

Čelní sklo auta je zdánlivě dílem, na kterém není co vymýšlet. Opak je ale pravdou, ta současná se docela snadno odřou i rozbijí, nové řešení Fordu je v obou ohledech dvakrát odolnější.

Zákazníci Fordu už se nebudou muset tolik obávat poškrábání a nebo prasknutí čelního skla svého auta, a to i když se svým strojem zamíří mimo silnici. Prozatím jen majitelé off-pick-upu F-150 si budou moci za příplatek na své auto nainstalovat nejodolnější čelní sklo, které se kdy dostalo na masově vyráběný automobil. Ford se spojil s firmami Hyperformance a Corning a do prodeje dostal řešení, pro které se vžilo označení Gorilla Glass.

Chemicky zpevněné sklo vyvíjí i vyrábí firma Corning a nebude vám neznámé, i když jste o něm nikdy neslyšeli. Pokrokové složení se nejčastěji používá na pokrytí dotykových displejů chytrých telefonů, protože tvrdý průhledný povrch propouští obraz, ale zároveň odolává mechanickému poškození. Myšlenka je taková, že osazení revolučního druhu skla na čelní sklo F-150 přinese ochranu proti létajícím předmětům.

Ceníková cena standardního čelního skla Fordu F-150 vychází v originálním servisu na 400 až 500 dolarů (9 400 až 11 800 Kč) bez instalačních poplatků a senzorů automatických stěračů. Tvrdší Gorilla Glass stojí 900 dolarů (21 200 Kč) též bez nasazení, což na první pohled vypadá jako velký rozdíl. V dlouhodobém horizontu se ale investice navíc snadno vyplatí - však už jen ušetřený čas, který je nutné věnovat každému problému s čelním sklem, je k nezaplacení.

Ford F-150 není úplně prvním autem, které na toto řešení sází, už dříve se objevil například na supersportovním modelu GT. V tomto případě jde ale jeho jednoznačně nejširší nasazení - F-150 vzniká v asi 1 milionu exemplářů ročně a Gorilla Glass a předností pevné struktury tak může využít dosud bezprecedentní množství zákazníků. Kdy se dostane do dalších aut značky či kdy by se mohla stát standardem napříč odvětvím, zůstává zatím otázkou bez odpovědi.


Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná - 1 - Ford F150 celni okno Gorilla Glass 01Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná - 2 - Ford F150 celni okno Gorilla Glass 02Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná - 3 - Ford F150 celni okno Gorilla Glass 03Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná - 4 - Ford F150 celni okno Gorilla Glass 04Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná - 5 - Ford F150 celni okno Gorilla Glass 05Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná - 6 - Ford F150 celni okno Gorilla Glass 06
Majitelé Fordu F-150 nyní budou moci za příplatek zvolit pevnější přední okno

Američané začali prodávat revoluční čelní sklo, vydrží dvakrát víc než ta současná - 7 - Ford F150 celni okno Gorilla Glass 07
Materiál Gorilla Glass má být z hlediska pevnosti a odolnosti proti odření asi dvakrát lepší než současná řešení

Zdroj: CNET

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama