Američané zbavili pneu jejich nejméně příjemného projevu, lidé ale jen nejásají

Pneumatiky se projevují nejrůznějšími způsoby, tím jednoznačně nejméně příjemným je ale jejich hluk. Výrobci proti němu bojují už léta, ať nyní ale Goodyear přišel s opravdu efektivním řešením, přesto se úplně nezavděčil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Američané zbavili pneu jejich nejméně příjemného projevu, lidé ale jen nejásají

8.11.2019 | Petr Prokopec

Pneumatiky se projevují nejrůznějšími způsoby, tím jednoznačně nejméně příjemným je ale jejich hluk. Výrobci proti němu bojují už léta, ať nyní ale Goodyear přišel s opravdu efektivním řešením, přesto se úplně nezavděčil.

Ačkoli jsou pneumatiky v principu stále stejné jako v době, kdy John Boyd Dunlop zpříjemnil svému synovi řádění na tříkolce, v dílčích ohledech se posouvají neustále vpřed. Skutečně revoluční změnu může způsobit leda Michelin, který by rád začal auta osazovat obutím, které se obejde bez vzduchu a nelze jej tak píchnout, nicméně Francouzi s komercializací své novinky počítají až někdy v půlce příští dekády. Do té doby si tedy musíme vystačit s oněmi dílčími inovacemi a jednu z těch zajímavých nyní poslal na trh Goodyear.

Středobodem všech změn je technologie SoundComfort, kterou jsou osazeny letní i zimní pneumatiky hned několika modelových řad (EfficientGrip, Eagle F1 či UltraGrip). Ve všech případech jde o totéž, tedy o vrstvu z pěnového polyuretanu, jež byla integrována do pneumatik. Tím je redukována hlučnost obutí a nikoli málo - jedná se o 50 procent ve srovnání s konvenčními plášti. Goodyear říká, že zvukový projev pneumatiky se tím stává pro člověka téměř neznatelný a výsledkem tedy bude o poznání komfortnější pobyt v kabině. Nakonec, něco takového naznačuje už samotný název nového obutí.

Podle Goodyearu aplikace pěny přinesla z hlediska fungování pneu jen pozitiva, jedinou věcí se záporným znaménkem je vyšší cena. Pneumatiky je možné opravit, stejná zůstává záruka a zachován byl i jízdní výkon. Za technologii SoundComfort si však firma logicky účtuje vyšší částky. Přezutí celého vozu vás tak může vyjít poměrně draze, neboť v závislosti na požadovaném rozměru může být rozdíl v cenách od několika set korun až po několik tisíc.

Zákazníci se v první ohlasech na nové obutí různí, v případě hlučnosti je ale odezva veskrze pozitivní. Mezi chválícími si jsou hlavně lidé vlastnící elektromobily, kde využití nové technologie dává větší smysl než u aut se spalovacím motorem - u těch může agregát hluk od pneumatik do značné míry maskovat. To je také nakonec důvod, proč mají tyto pneumatiky perspektivu - elektrických aut bude jistě jen přibývat, a tak si doba tišší obutí prostě žádá.

Přesto není všechno růžové a důvodem rozpaků některých kupců není jen vyšší cena. Problémem má být tvrdost samotného obutí, které prý rázem není tak poddajné. Goodyear ovšem říká, že integrovaná pěna na něco takového nemá vliv. Že by tišší pneumatiky daly více vyniknout hlučnosti kabiny a lidé rázem pociťovali odpružení jako tvrdší? To je asi jediné možné vysvětlení tohoto rozporu, které nás nyní napadá.


Američané zbavili pneu jejich nejméně příjemného projevu, lidé ale jen nejásají - 1 - Goodyear SoundComfort 2019 prvni foto 01Američané zbavili pneu jejich nejméně příjemného projevu, lidé ale jen nejásají - 2 - Goodyear SoundComfort 2019 prvni foto 02Američané zbavili pneu jejich nejméně příjemného projevu, lidé ale jen nejásají - 3 - Goodyear SoundComfort 2019 prvni foto 03Američané zbavili pneu jejich nejméně příjemného projevu, lidé ale jen nejásají - 4 - Goodyear SoundComfort 2019 prvni foto 04
Goodyear začal prodávat pneumatiky s technologií SoundComfort, která redukuje jejich hlučnost až o 50 procent

Zdroje: Goodyear, Tire Rack

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše