Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Americký zázrak shodil střechu a umí stahovat tři okna, přesto zůstává levný
3.10.2019 | Petr Prokopec
Přesně podle plánu byla odhalena druhá verze vozu, která letos automobilovým světem hýbe více než jakýkoli jiný stroj podobného ražení. Osmá generace Corvette je venku i jako roadster a může být žádanější než kupé.
Osmá generace Chevroletu Corvette je bezesporu jednou z nejvýznamnějších novinek letošního roku. Americké automobilce se povedl malý zázrak, když i navzdory přesunutí motoru zpředu na poněkud exotičtější lokaci uprostřed dokázala udržet cenu nezvykle nízko. Kupé na domácím trhu startuje v přepočtu na 1,42 milionech korun, přičemž za tuto sumu nabízí možnost jízdy tempem až 312 km/h. Užít si jej přitom můžete i s větrem ve vlasech.
Řeč v tuto chvíli není o odnímatelném střešním panelu, kterým je standardně vybaveno každé kupé. Chevrolet dle očekávání vyrukoval také s plnohodnotným roadsterem, který pustí do tváře daleko více sluníčka. Americká automobilka jej vůbec poprvé osadila pevnými skládacími panely, ač dosud užívala plátno. Jejich mechanismus pak dostalo na starosti šest elektromotorů namísto někdejších hydraulických komponentů. Hmotnost tak měla vzrůst jen nepatrně.
Konkrétní data Chevrolet k dispozici nedal, šéf projektu Tadge Jüchter však naznačil, že vůz by měl přibrat jen zhruba 40 kilogramů. Ty měl přinést zmíněný mechanismus otevírající střechu, změna konstrukce vozu se obešla bez potřeby dodatečných výztuh. Na tuhost byl kladen důraz již při vývoji, proto je v autě výrazný středový tunel, navíc ani kupé vlastně nemá střechu.
Můžeme tedy předpokládat, že jízdní dynamika bude ovlivněna jen velmi nepatrně, zvláště v rámci zrychlení z klidu na stovku, které nejspíše naroste z méně než tří sekund na rovné tři sekundy. Poklesnout by pak ve výsledku nemusela ani maximálka, neboť s nasazenými střešními panely má otevřená Corvette C8 prakticky stejný profil jako již dříve představené provedení. Po stažení střechy, které zabere jen 16 sekund a lze je provádět při jízdě do 50 km/h, se ale věci mění - a to k lepšímu.
Roadster sice přišel o prosklené víko motoru, nicméně na druhou stranu vyfasoval dva hrby navazující na sedadla, díky nimž záď nepůsobí otekle. Střešní panely se navzdory původním předpokladům neskládají vertikálně, nýbrž horizontálně nad pohonnou jednotku, od které je odděluje tepelný štít. Narušen tak není zavazadlový prostor, otevřená verze je stejně praktická jako kupé, které dopředu a dozadu pobere celkově 357 litrů nákladu.
Aby těch plus nebylo málo, roadster jako jediný má tři stahovací okna, samostatně tedy umí spustit dolů i to zadní, mezi sedadly, klidně i s nataženou střechou. To může být vzhledem k umístění motoru velmi žádoucí věc pro nadšence a praktická záležitost pro všechny ostatní - tudy půjde interiér lehce ventilovat čerstvým vzduchem s minimálním průvanem v kabině a klidně i za deště.
Zákazníci si mohou vybrat, zda chtějí střechu a kryt ve stejné barvě jako zbytek karoserie či v kontrastním odstínu Carbon Flash. Zároveň jim bude umožněna také volba mezi standardním provedením a paketem Z51 Performance, který sice navyšuje výkon a zlepšuje akceleraci, zároveň však lehce snižuje maximální rychlost. Technický ředitel Josh Holder tvrdí, že příchod skládací střechy se obešel bez kompromisů v rámci okruhových schopností vozu.
Jak se tedy zdá, Chevrolet se zázraky nepřestává. Navíc roadster neposunul ani do výrazně vyšších cenových sfér, neboť rozdíl vůči kupé má činit 7 500 USD (176 530 Kč). S výbavou 1LT bude tedy novinka startovat na 67 495 dolarech (cca 1 588 000 Kč), za což opětovně dostanete 6,2litrový atmosférický osmiválec, osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku a pohon zadních kol.
Právě kombinace nízké ceny, zajímavějšího vzhledu, onoho nezávisle ovládaného okénka za hlavami pasažérů a stále působivé jízdní dynamiky by podle Jüchtera mohla vést k většímu zájmu o roadster než o kupé. Aktuálně tak je továrna připravena na rozdělení produkce v poměru 50:50, nicméně na konkrétní poptávku dokáže zareagovat okamžitě. Uvidíme tedy, jak vše dopadne v praxi. Výroba se rozjede ještě letos, první kusy ale k zákazníkům zamíří až příští rok.














Corvette C8 dorazila i jako roadster, který prý možná kupé překoná i prodejně. Pohled do interiéru skýtá i detail ovládání onoho třetího okna, na kterém si Chevy dost zakládá
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 5 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
