Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami

Arrinera slíbila, že přepracuje tvary supersportu Venocara tak, aby nemohla být obviňována z kopírování designu Lamborghini. Toto je náznak změny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami

18.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Arrinera slíbila, že přepracuje tvary supersportu Venocara tak, aby nemohla být obviňována z kopírování designu Lamborghini. Toto je náznak změny.

Producent prvního polského supersportu, společnost Arrinera Automotive S.A., čelila na domácí půdě nařčení z plagiátorství. Firma byla obviňována, že jejich dvoumístná Venocara kopíruje svým designem italské Lamborghini a že je zároveň postavena na základech tamní repliky Murcielaga s názvem Bojar El Torro.

Lukasz Tomkiewicz, zakladatel a majitel společnosti následně rozeslal několika médiím tiskovou zprávu s fotografiemi, ve které samozřejmě své dílo obhajuje třeba tím, že se jedná o auto se zcela novým šasi, které navrhl známý britský konstruktér Lee Noble. Kromě toho Tomkiewicz už před dvěma měsíci tvrdil, že finální design auta bude přepracován dvorním návrhářem Pavlem Burkatskym a toto jsou předběžné výsledky.

Jak dalece Arrinera pokročila ve stavbě vozu s novým designem, to dost dobře z těchto obrázků nepoznáme. Už od pohledu je zřejmé, že se jedná o první skici rozpracovávající tvary Venocary několika směry. Protože auto má být dokončeno a představeno před koncem letošního roku, a podle některých zdrojů momentálně probíhají aerodynamické zkoušky, Arrinera by měla mít své dítko teoreticky hotové.

Jestli i v nových návrzích najdete italský rukopis nebo podobenství se supersporty jiných značek, je v zásadě na vás. Pokud ale máte dojem, že se k novým tvarům Venocary potřebujete nezbytně vyjádřit, rozumnější bude počkat na konec července, kdy by se měly do oběhu dostat obrázky s definitivním designem.

Než se tak stane, můžeme si třeba bleskově prosvištět techniku „polského Lamba”, protože ať už si o jeho podobě myslíte cokoli, parametry Venocary skutečně nevypadají marně. Stroj bude poháněný kompresorovým osmiválcem o objemu 6,2 litru původem z Chevroletu Corvette ZR1, který v produkční podobě nabídne 650 koní a 820 Nm. Spojen bude s šestistupňovou převodovkou Graziano přenášející sílu na zadní kola, což v kombinaci s pohotovostní hmotností pouze 1 300 kg (a tedy dosti zajímavém váhovém poměru 2 kg na koně) znamená schopnost zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 8,9 sekundy a dosáhnout rychlosti až 340 km/h.


Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami - 1 - Arrinera Venocara novy design 01Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami - 2 - Arrinera Venocara novy design 02Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami - 3 - Arrinera Venocara novy design 03Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami - 4 - Arrinera Venocara novy design 04Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami - 5 - Arrinera Venocara novy design 05Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami - 6 - Arrinera Venocara novy design 06Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami - 7 - Arrinera Venocara novy design 07Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami - 8 - Arrinera Venocara novy design 08
Vymyslet dnes originální a funkční design supersportu nebude vůbec tak snadné, jak by se mohlo zdát - minimálně proporce u všech podobně koncipovaných vozů jsou si velmi podobné

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.