Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Vantage Roadster: V12 bez střechy už opravdu oficiálně
11.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Gaydonská automobilka definitivně vypustila do světa svůj nejrychlejší otevřený model dneška, kterému říká V12 Vantage Roadster.
Vedení britské značky Aston Martin by proti navýšení počtu objednávek na své vozy určitě neprotestovalo, a tak kromě propagace nového modelu Vanquish rozjíždí také intenzivnější prezentaci limitované série V12 Vantage Roadster. Tu jsme vám v domněle oficiálním odhalení ukázali už dříve, nakonec ale o až tak oficiální představení nešlo. Toho jsme se totiž dočkali až dnes.
Nejmenší typová řada v nabídce Astonu, které byla odňata střecha a doplněna o atmosférický vidlicový dvanáctiválec, na sebe ale beztak to nejpodstatnější v minulých týdnech. Proto už z dřívějška víme, že V12 má výkon 517 koní při 6 500 ot./min. a točivý moment 570 newtonmetrů při 5 750 ot./min. Přenos síly na kola zadní nápravy zajišťuje šestistupňová manuální převodovka, karbonový kardan a samosvorný diferenciál.
Automobilka však kromě nové sady fotek uvolnila i další technické detaily. Z nich vychází, že V12 Vantage Roadster není zrovna muší váha. Aston uvádí hmotnost 1 760 kg, o 80 kg více než kupé. Mírně se zhoršila také dynamika. Vůz akceleruje na stovku za 4,5 sekundy, což je o tři desetiny vteřiny horší čas, než byl zaznamenán u V12 Vantage. Hranice nejvyšší rychlosti se ovšem neposouvala, i Roadster by měl být schopen rozjet se na 305 km/h. Spotřebu firma neuvádí, ale s osmdesátilitrovou nádrží by neměl být akční rádius malé stíhačky nijak vážně limitován.
Ke zkrocení rozjeté hmoty byly povolány do série karbon-keramické kotouče o průměru až 398 mm a šestipístkové třmeny na přední nápravě a 360milimetrové kotouče vzadu, doplněné o čtyřpístkové třmeny. Jen 4 382 mm dlouhý stroj jezdí na devatenáctipalcových kolech a pneumatikách Pirelli P Zero o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 295/30 ZR19 vzadu.
Exteriér i kabina Roadsteru byla vyšperkována spoustou karbonových dílů a třeba na středové konzole jsou tlačítka ze skla. K volitelným novinkám, které si patrně najdou cestu také do ostatních modelů, patří černá maska chladiče, stejně zbarvené lamely na bočních mřížkách a rovněž černé koncovky výfuku. Z nich se již v základním nastavení neozývají zrovna utlumené tóny, nicméně tlačítkem Sport bude možné ještě o pár decibelů přidat, přičemž elektronika navíc zrychlí také odezvu plynu.
Aston Martin bude za V12 Vantage Roadster požadovat 150 tisíc liber, v přepočtu přes 4,8 milionu korun, což je přibližně půlmilionové navýšení cenovky oproti dvanáctiválcovému kupé.
Roadster má oproti kupé o kus zvětšený „kachní ocas”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha