Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish S je 600koňová rozlučka s atmosférickou V12
16.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze britské vlajkové lodi počítá s vyšším výkonem, přepracovaným podvozkem, agresivnějším vzhledem i luxusnějším interiérem.
Také britská automobilka se rozhodla vyměnit evropské pošmourno za kalifornské slunce. Na autosalonu v Los Angeles tak Aston Martin představil nové provedení své vlajkové lodi, Vanquish S. Ten je přitom jedním z posledních vozů značky, jenž ke svému pohonu užívá atmosférický dvanáctiválec. Příští generace již vsadí na přeplňované ústrojí, které dostalo také kupé DB11.
Do této „truchlivé“ budoucnosti ale ještě nějaký ten pátek zbývá, aktuálně tedy budeme svou pozornost soustředit na nové „eSko“. Začneme v motorovém prostoru, kde došlo k modifikacím šestilitrové jednotky. Ta nyní produkuje 600 koní namísto 573, jež zůstávají základnímu Astonu Martin Vanquish. Sprint na stovku se tak zlepšil na 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 323 km/h.
Dále víme, že vyššího výkonu bylo dosaženo úpravou sání a také zvětšením svodů výfuku zakončeným čtveřicí koncovek. K tomu byl překalibrován software osmistupňového automatu Touchtronic III, který nyní nabízí rychlejší podřazení a lepší kultivovanost v nižších rychlostech. A nová je také charakteristika stabilizátorů, pružin a tlumičů.
Veškeré tyto změny měly vůz učinit živějším, zároveň ale nemělo dojít k narušení komfortu posádky. Tu obklopuje prošívaná kůže, a to jak ze standardní výbavy, tak z příplatkové, jež využívá služeb společnosti Bridge of Weir. Vše pak završuje nové provedení palubní desky a středového tunelu potaženého „Satin Chopped Carbon Fiber“, tedy speciálním karbonem.
Zvenčí se novinky soustředí především na čelní nárazník, který taktéž počítá s uhlíkovými vlákny a zrevidovaným splitterem. Zredukován tak byl zdvih na přední nápravě, aerodynamický odpor na druhou stranu narostl. Mimo to tu máme nová kovaná pětipaprsková kola či doplňkovou sadu karbonových dekorací.
Ve finále lze zmínit, že Aston Martin Vanquish S bude k mání jako kupé i kabriolet Volante. Ceny startují na sumě 262 950 Eur (cca 7,1 milionu korun), přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům ještě před koncem letošního roku.
Aston Martin Vanquish S dostal do vínku 600 koní, stovku tak nyní zvládne za 3,5 sekundy při cestě za maximálkou 323 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 4 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 6 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 7 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva