ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu

Nová verze ATS Sport je upravená dle pravidel FIA E2B Sport Prototype, má motor Honda o výkonu 193 koní a váží 390 kg. K mání je za 1,08 milionu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu

18.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová verze ATS Sport je upravená dle pravidel FIA E2B Sport Prototype, má motor Honda o výkonu 193 koní a váží 390 kg. K mání je za 1,08 milionu.

Možná si pamatujete na ATS 2500 GT, italský sporťák, který byl z karbonu, vážil méně než tunu a pod kapotou měl mít V8 zvládající 10 tisíc otáček. Anebo na ATS Sport 2015, okřídlenou placku, která nabídla víc kilogramů přítlaku, než ukázala na váze. Právě ona dostává evoluci, nazvanou Sport Dieci, tj. „deset” v italštině.

Italská firma ATS, znovuzrození Automobili Turismo e Sport ze 60. let, už prý prodala 15 vozů Sport a aktuálně pracuje na homologaci pro třídu FIA E2B Sport Prototype. Model Sport Dieci, na který se díváme, dostal úpravy právě pro tuto homologaci. Vylepšené na klíčových místech má být šasi, materiály mají být kvalitnější a vůz má být lehčí, konkrétně má vážit 390 až 435 kg.

V útrobách pracuje litrový atmosférický čtyřválec z motocyklu Honda, který nabízí 193 koní. Není jedinou možností a právě na motoru bude záviset výsledná hmotnost auta v rozsahu výše. Oněch 390 kg patrně platí pro tento „litr” z motorky, protože v jeho případě má být poměr výkonu ku hmotnosti cca 490 koní na tunu. Nízké hmotnosti auta se podařilo dosáhnout díky kombinaci ocelového šasi a laminátové karoserie.

Samozřejmostí u podobných aut je nastavitelné odpružení vpředu i vzadu a ATS Sport Dieci není výjimkou. Je tu také nastavitelný samosvorný diferenciál Quaife, brzdy Tarox se šestipístkovými třmeny a ventilovanými kotouči vpředu i vzadu. Kola mají 13" v průměru a stejně jako u minulých verzí tu nacházíme digitální přístrojový štít a volant Sparco.

ATS Sport Dieci si můžete objednat přímo od automobilky; síť dealerů zatím v podstatě nemá, třebaže např. v USA jedná se dvěma dovozci. Cena je adekvátní schopnostem auta - 39 900 Eur, tj. cca 1,08 milionu korun. Troufáme si ale odhadnout, že po veřejné silnici se s ním nesvezete.


ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 1 - 2016 ats sport dieci 01ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 2 - 2016 ats sport dieci 02ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 3 - 2016 ats sport dieci 03ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 4 - 2016 ats sport dieci 04ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 5 - 2016 ats sport dieci 05ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 6 - 2016 ats sport dieci 06ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 7 - 2016 ats sport dieci 07ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 8 - 2016 ats sport dieci 08ATS Sport Dieci: italská placka je teď ještě lehčí, má 490 koní na tunu - 9 - 2016 ats sport dieci 09
ATS Sport Dieci je lehčí a na okruhu bude schopnější

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.