Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy
21.12.2018 | Petr Prokopec
Co více si může český motorista přát pod stromeček než obří luxusní kombík s plnotučným motorem a schopností zdolat i lehčí terén? Firma Castagna Milano přesně takové auto stvořila.
V roce 2001 představilo Audi na autosalonu ve Frankfurtu koncept Avantissimo. Tedy studii velkého kombíku, jenž měl být luxusní a distingovaný i rychlý zároveň. Z toho důvodu se pod kapotou 5 060 milimetrů dlouhého vozu objevil dvěma turbodmychadly přeplňovaný 4,2litrový osmiválec, jenž na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat posílal 430 koní. Kromě toho se pyšnil řadou na tehdejší dobu pokročilých prvků, jako byly automatické světlomety, samovyrovnávací podvozek nebo dokonce čtečka otisků prstu.
Avantissimo bohužel nebylo překlopeno v sériový model, mnohé technologie, stejně jako designové křivky, se však objevily na druhé generaci A8. Audi pak následně již s velkým kombíkem nikterak nekoketovalo, místo toho začalo pozvolna stále větší pozornost věnovat crossoverům a SUV. Původní myšlenka ale rozhodně nezapadla, jen namísto automobilky se jí nově chopila italská společnost Castagna Milano. Ta přitom nemá reputaci firmy, jenž by se držela zrovna při zemi.
Asi nejznámějším dílem Italů je Fiat 500 Tender2, který byl představen před deseti lety jako obdoba luxusní minijachty a plážového vozítka v jednom. Padáka proto dostala střecha, stejně jako dveře i víko zavazadelníku. Pozvánku na dlouhodobý pobyt pak pro změnu dostaly dřevěné dekory, chladicí box či dokonce sprcha. Vytvořit tento vůz přitom zabralo více než dva tisíce hodin, jeho cena pak vyšplhala na závratných 80 tisíc Eur (cca 2,06 milionu korun).
V případě zakázkového kombíku se čtyřmi kruhy ve znaku stoprocentně budeme hovořit o vyšší sumě, ač vůz byl postaven na základech předchozí generace A8. Nicméně ani jeho přestavba nebyla procházka růžovou zahradou. Podrobnosti sice prozatím chybí, neboť firma vyrukovala pouze se dvěma fotografiemi a krátkým popisem, nicméně z toho vyplývá, že nástavba nad zadní nápravou byla vyrobena z hliníku a karbonu.
Při kombinaci těchto materiálu lze očekávat jen drobné navýšení hmotnosti, to by ale nakonec mohlo být i vítané. Jak je totiž patrné ze znaku nalepeného na víku zavazadelníku, pod přední kapotou se nachází dvanáctiválcový motor. Tedy poměrně těžká pohonná jednotka, jenž ovlivňovala rozložení hmotnosti. Daný handicap však mohl být přepracovanou zádí odstraněn, kila navíc by přitom mohlo kompenzovat poladění agregátu.
Zda ale na tyto hrátky skutečně došlo, nevíme. Věnovat se tedy již budeme pouze designu, který sice není tak bizarní jako v případě zmiňované pětistovky, nicméně o nic tuctového se nejedná. Podivně působí hlavně ona střešní nástavba, neboť linie dveří a oken se drží původní siluety sedanu. Střecha však byla zploštěna, což vytvořilo nad zadní nápravou podivnou masu, díky které velký trochu kombík připomíná pohřebák.
Je přitom otázkou, jak by celá kreace vypadala, kdyby nedošlo na stylizaci do podoby Allroadu, ale místo toho by se držela pouze jedné barvy karoserie. Vůbec by nás ale nepřekvapilo, kdyby vizuální dojem zamířil nahoru. Vkus prozatím anonymního zákazníka tedy není zrovna na úrovni, pročež bychom i tipovali, že se A8 Allroad po svém debutu vydá někam do Ruska či Arábie.
Zda tomu tak opravdu bude, ještě uvidíme, v tuto chvíli můžeme celou kreaci brát jako vánoční dárek pro české motoristy, kteří nad velkým kombíkem, luxusem a schopností poradit si i s polní cestou nikdy neohrnou nos. Možná namítnete, že typický Čech by pod kapotou raději nějaký ten turbodiesel, preference takových motorů je ale jistě spíše otázkou omezeného rozpočtu. Pokud by si někdo mohl dovolit takového über-kombi za miliony, sametovou sílu motoru W12 pod kapotou by jistě ocenil též...


Pokud jste vždy toužili po luxusním kombíku s terénními ambicemi, firma Castagna Milano pro vás má odpověď









Kreace Italů nám připomněla oficiální koncept Avantissimo z roku 2001







Jejich nejznámějším dílem je pak Fiat 500 Tender2 z roku 2008
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 11 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 5 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
