Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi dostane do prodeje zcela nový typ světel, nabídnou dosud netušené možnosti
13.8.2019 | Petr Prokopec
Žijeme ve zvláštní době, kdy si do auta můžete dle svého gusta stále méně vybrat třeba typ převodovky či motoru. V případě různých „nesmyslů” se ale výběr stále rozšiřuje.
Elektrickým směrem dnes míří prakticky každá automobilka, Audi nevyjímaje. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku již slíbila, že do roku 2025 pošle na trh hned 12 modelů, které se obejdou bez spalovacího agregátu. Jedním z nich se stane i SUV Q4 E-tron, jenž bylo ve formě konceptu představeno na letošním autosalonu v Ženevě. Počítat tedy máme s novinkou, která sice bude zvenčí měřit jen 4,6 metru, ovšem uvnitř nabídne prostor vyhrazený vozům o třídu výše, a to právě díky prostorově úspornějšímu elektrickému pohonu.
Vůz má dorazit do prodeje v roce 2021, přičemž stejně jako řada dalších elektrických koncernových vozů vsadí na modulární platformu MEB. Baterie tak budou usazeny v podlaze, přičemž koncept disponoval kapacitou 82 kWh a tedy dojezdem přes 450 km. S ohledem na dvojici agregátů a tedy pohon všech kol pak Q4 E-tron počítal s nemalou trakcí i zátahem od nulových otáček, sprint z klidu na stovku za 6,3 sekundy tak zní spíše konzervativně. Stejně jako maximálka omezená na 180 km/h.
Dá se předpokládat, že Audi obětovalo jízdní dynamiku na oltář dojezdu, v případě sériového modelu ale vše může být trochu jinak. S debutem produkční verze se počítá až ve druhé polovině příštího roku a Audi zatím o technice více neprozradí, v jiných ohledech je ale sdílnější. Posloužit můžeme zmínkou šéfdesignéra Marca Lichteho o světlometech, která mají sériového modelu nabídnout dosud netušené možnosti.
Bohužel se netýkají třeba intenzity osvětlení, ale jejich vizuální podoby. Lichte říká, že světla bude možné vůbec poprvé v historii automobilismu personalizovat, přičemž zákazníci si budou moci vybírat z 25 variant. Co přesně je tím míněno, Lichte neupřesnil, dodal však, že taková personalizace bude spojena s předními i zadními lampami. Dá se tedy očekávat, že Audi nejspíše využije tvárné organické diody a umožní buď samotnými světly nebo na vozovce promítat vybrané motivy či slova. Nakonec, kdo by nechtěl mít čtyři kruhy před očima na silnici celou noc...
Nic bližšího zatím nevíme, tedy až na fakt, že nepůjde o součást standardní, nýbrž příplatkové výbavy. A musíme se zas jednou podivit, jak velkorysé jsou automobilky v případě personalizace takových hloupostí za situace, kdy nabízí stále méně možností volby v případě samotné techniky.
K té se můžeme ještě na skok vrátit. Vpředu počítá s elektromotorem o výkonu 102 koní a 150 Nm, zatímco ten zadní nabídne 204 koní a 310 Nm. Výkonové špičky agregátů se přitom potkávají, celkově tedy soustava má k dispozici 306 koní. Audi pak dodává, že primárně bude zaměstnán zadní elektromotor. Finální zmínku pak věnujeme bateriím, které navyšují hmotnost vozu o 510 kilogramů. Dobíjet je přitom lze výkonem až 125 kW, z již zmíněné kapacity 82 kWh tak můžete načerpat 80 procent za přibližně půl hodiny.
Tím zatím známé informace končí, je ovšem možné, že část ze své budoucnosti nám Audi ukáže již za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, kde se dost možná dočkáme další studie s označením E-tron v názvu. S elektrickou technikou pod kapotou a možná i „magickými” světly na přídi a zádi...
Jako koncept se Audi Q4 E-tron představilo letos, v produkční verzi s personalizovanými světlomety dorazí za méně dva roky. Co všechno budou světla umět, Audi teprve prozradí.
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda