Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi nabídne elektřinu do všech modelů, do některých už příští rok
17.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budoucnost Audi je elektrická, všechny modely nabídnou plug-in-hybridní nebo čistě elektrické verze. Také ale čekejme mikrohybridy a elektrická turba.
Všechny modely značky Audi v budoucnu nabídnou plug-in-hybridní či čistě elektrické verze. Uvedl to dr. Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Audi, na frankfurtském autosalonu. Prvním krokem je koncept e-tron quattro, který předpovídá budoucí Q6. Ta bude mířit zejména na americký a asijský trh jako konkurent Tesly Model X.
Také však bude využitelná v Německu, kde má během pár let vzniknout 400 rychlonabíječek u dálnic. Ty mají využívat napětí 400 V, díky kterému by Q6 mohla „nasát” dostatek elektřiny pro 400 km jízdy během 30 minut. A údajně nabídne také několik verzí akumulátorů s kapacitou od 60 do 95 kW, podobně jako modely Tesly.
Pokud vás napadá otázka, proč Audi začíná s tak velkým elektromobilem a ne s nějakým menším, nejste sami. „Potřebujete velké auto, abyste měli dost místa na baterie na 500 km jízdy,” odpověděl na tento dotaz Hackenberg. „Naši zákazníci chtějí neomezenou mobilitu,” pokračoval směrem k malému odporu vzduchu, pro který bude potřeba mimo jiné aktivní aerodynamiky. Nutno dodat, chtějí-li zákazníci neomezenou mobilitu, lépe na tom budou s plug-in-hybridním automobilem, z pochopitelných důvodů.
V každém případě máme očekávat elektrifikované verze Q5, Q7 a A8 během příštího roku a čistě elektrickou Q6 v roce 2018. Jak dále vyjevil dr. Hackenberg, akumulátory budou postaveny na modulárním principu, aby se daly snadno vytvořit různě velké jednotky. „V jednom modulu máme třeba 12 buněk. Různým seskládáním modulů dostaneme různé balíky baterií pro různá auta,” vysvětlil.
Audi používá tři různé typy buněk pro baterie. Do akumulátoru pro koncept e-tron quattro může být použit kterýkoliv z těchto tří typů. Každý také dodává jiný subdodavatel, což znamená, že Audi může lépe tlačit na snížení ceny. „Pokud si dodavatelé konkurují, zlepšují výkony a kvalitu a snižují ceny. To se děje, jen když mezi nimi je konkurence,” dodal Hackenberg.
Rychlonabíjení konceptu e-tron quattro využívá 400 voltů, ale u Porsche Mission E to je 800 voltů, třebaže technologie spolu tato dvě auta částečně sdílí. I na tento nesoulad má Hackenberg vysvětlení: „V tomhle případě je role Porsche vyzkoumat osmisetvoltovou technologii, zatímco Audi bude používat 400 - 500 V, protože s ním chceme být na trhu v roce 2018 a dostupná infrastruktura podporuje takovéto napětí.”
Elektrická budoucnost Audi ovšem nebude nabírat jen plug-in-hybridních či čistě elektrických rozměrů. Jak také uvedl Ulrich Hackenberg, máme očekávat i mikrohybridy, rekuperaci energie a elektrický turbodmychadla. Jak bude konkrétně budoucnost čtyř kruhů vypadat, se zatím nechme překvapit.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.




































Audi e-tron quattro je součástí elektrické budoucnosti Audi
Zdroje: Auto Express, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
