Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Allroad: třetí koncept představuje 734 koní do nepohody
16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budoucnost Audi se dále poodhalí na šanghajském autosalonu a bude mít podobu předobrazu A6 Allroad. Pod kapotou je nová V8, vyvíjená s Porsche.
Označíme-li v Ženevě představený koncept Audi Prologue Avant za předobraz A6 Avant příští generace, koncept Prologue Allroad neukazuje nic jiného, než jak by mohla vypadat přizvednutá verze kombíku A6. Právě s takovýmto konceptem přichází Audi pro autosalon v Šanghaji, který klepe na dveře.
Po vizuální stránce tu toho není oproti Prologue Avant tolik nového, karoserie je stejná snad až na detaily nárazníků a nezbytné oplastování. V interiéru proběhly drobné změny, spíš ale jen po stránce čalounění sedaček či obložení palubní desky. Světlá výška je ale větší o úctyhodných 77 milimetrů, takže se tento stroj terénu nemusí zas tak bát.
Velkou novinku ale najdeme pod kapotou. Zatímco kupé Prologue nabídlo 605 koní z přeplňovaného osmiválce a Avant měl pod kapotou třílitrový diesel a elektromotory, Prologue Avant kombinuje tyto dvě možnosti dohromady. Benzínový přeplňovaný osmiválec má 4 litry objemu a v přední části osmistupňového automatu je integrován elektromotor.
Výsledkem je úctyhodných 734 koní a 900 Nm, proudících na všechna kola, což znamená teoretický čas zrychlení na 100 km/h za 3,5 vteřiny. Zároveň má být motor schopen jezdit se spotřebou 2,4 litru benzínu na 100 km; jak moc je tohle číslo nereálné, snad nemusíme opakovat. Akumulátory mají mít kapacitu 14,1 kWh, což odpovídá asi 5,4 litrům benzínu a když tato čísla sečteme, dostaneme 7,8 litru, což už by realitě mohlo být o něco blíže.
Čtyřlitr nicméně není stejný motor, jaký nabídnou některá silná Audi dnes. Je to motor vyvíjený ve spolupráci s Porsche a má být v budoucnu náhradou osmiválcového benzínového turbomotoru, který nyní pracuje pod kapotami vozů Bentley a Audi a také 4,8litrové V8, kterou najdeme ve vozech Porsche Panamera a Cayenne. Motor má pochopitelně dvě turbodmychadla a přímé vstřikování.
Další detaily zatím známé nejsou, ale jistě se během následujících měsíců dostanou na světlo světa. Přesné datum, kdy se z Prologue Allroad stane sériová A6 Allroad, zatím samozřejmě není známo, ale hovoří se o roku 2017.















Audi Prologue Allroad je z konceptů Prologue nejsilnější, nabídne vysoko přes 700 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včeraŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva