Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q2 odhaleno, okouzlit chce novým designem a nízkou hmotností
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV váží jen 1 205 kg, pobrat dokáže až 1 050 litrů zavazadel. K mání je se šesti motory a výkony až 190 koní a též pohonem quattro.
Po řadě upoutávek německá automobilka konečně odhalila nové Audi Q2. To by mělo zaujmout mladé řidiče a především zcela nové zákazníky. I díky tomu tu máme trochu odvázanější design, se kterým se váže spousta nových „kudrlinek“. Hlavní pozornost v tomto ohledu poutá kontrastně zbarvený koncový sloupek, který má evokovat boční lamely, kterými se kdysi pyšnilo Audi R8. Povšimnout si můžeme také zcela nové čelní masky s unikátním výpletem či hranatějších světlometů.
O pozornost se hlásí také přední nárazník s výraznými bočními vstupy vzduchu, jejichž tvar se mění v závislosti na zvolené motorizaci a výbavě. Nová světla pak najdeme i vzadu, přičemž integrovány do nich byly i specifické směrovky. Designéři přitom dodávají, že všechny tyto prvky mají vozu dodat robustní vizáž skutečného off-roadu, zároveň však v kombinaci s úzkým bočním prosklením přispívají k navození dojmu sportovního vozu.
Po stránce venkovních rozměrů tu přitom máme menší SUV než Volkswagen Tiguan, přičemž s délkou 4 191 milimetrů zaostává nové Audi Q2 i za spřízněným A3 Sportback. Ve všech ostatních ohledech však již tento model překonává, neboť na šířku mu naměříme 1 794 mm, na výšku pak 1 508 mm. Počítat je přitom možné s rozvorem 2 595 mm, v případě předokolky tu pak máme na poměry SUV velmi nízkou hmotnost 1 205 kilogramů.
Uvnitř novinka nabízí více místa než sesterský hatchback, zejména pak pro hlavu. Za příplatek je možné počítat se zadními sedadly dělenými v poměru 40:20:40, zavazadelník pak pobere 405 až 1 050 litrů. Jeho víko přitom bylo vykrojeno co nejvíce do stran, aby byla zajištěna snadná manipulace s kufry a taškami, doplnit je přitom může elektrické ovládání. My se pak můžeme přesunout do motorového prostoru.
Zpočátku bude nové Audi Q2 k dispozici se třemi benzinovými a třemi dieselovými motory, jež svým objemem pokrývají škálu od jednoho do dvou litrů. Základem „vonnějších výparů“ je přeplňovaný litrový tříválec TFSI naladěný na 115 koní, který je možné vyměnit za čtyřválec 1,4 TFSI disponující deaktivací poloviny válců. Vrcholem je pak dvoulitrová pohonná jednotka, která produkuje 190 koní.
V případě dieselů je možné vybírat mezi 1,6litrovým a dvoulitrovým objemem, přičemž slabší agregát dává k dobru 115 koní a silnější 150, respektive 190. O jízdní dynamice a spotřebě se značka rozepíše blíže k podzimnímu zahájení prodeje, nyní jen dodává, že standardem je šestistupňový manuál, který lze vyměnit za příplatkový sedmistupňový automat. Ten je základem pro dvoulitry, stejně jako systém quattro.
Také pohon všech kol je samozřejmě u méně objemných motorů možné dokoupit, přičemž jde o systém Haldex počítající primárně s přední nápravou a také vektorováním točivého momentu. Při volbě této technologie přitom dostanete také zadní čtyřprvkovou nápravu. Dále je možné sáhnout po variabilních tlumičích nebo po sportovním podvozku redukujícím světlou výšku o 10 milimetrů.
Audi dále dodává, že stabilizační kontrolu je možné nastavit na off-roadový režim, přičemž vůz v takové chvíli počítá s náročnějšími podmínkami a světlou výšku pro změnu navýší na 200 mm. Standardně dodávané pneumatiky Pirelli P Zero však výraznější výlety do terénu redukují. Ve finále pak z daného výčtu můžeme zmínit ještě progresivní řízení či volbu až pěti jízdních režimů.
Po stránce bezpečnostní lze počítat s přednárazovým systémem, jehož součástí je detekce chodců a autonomní brzdy. Mimo to nechybí semi-autonomní řízení Traffic Jam Assist či adaptivní tempomat, jenž můžete dále doplnit na bázi čelní kamery operujícím monitoringem jízdních pruhů a detekcí dopravního značení. K dispozici je pak rovněž parkovací asistent či varování před překážkami vzadu.
Uvnitř může být nové Audi Q2 vybaveno virtuálním kokpitem či head-up displejem, v jehož rámci je možné počítat s informacemi navigačního nebo multimediálního systému. Dále tu máme kompatibilitu s mobilními telefony či technologiemi Apple CarPlay a Android Auto, vše pak rámují měkčené plasty, kožené čalounění nebo kontrastní švy.
Veškeré tyto možnosti, ať již standardně dodávané či figurující na seznamu příplatkové výbavy, naznačují, že německé SUV nebude levnou záležitostí. Na ceny je prozatím ještě příliš brzo, nicméně na základ byste si měli připravit více než 600 tisíc korun. U vozů v „plné polní“ pak nebude problémem překročení milionové hranice.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.




















Audi Q2 živě v Ženevě















































Nové Audi Q2 bude zpočátku k mání se třemi benzinovými a třemi dieselovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 5 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
