Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi se stylově loučí se svým nejsilnějším kombíkem, luxusní edicí se 706 koňmi
1.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
I když stále patří na vrchol rychlých kombíků, dny jeho existence se chýlí ke konci. Audi RS6 ale netruchlí, na závěr své éry dá poslední velkou ránu.
Utahování šroubů okolo spotřeby paliva a emisí nových automobilů pošle letos na porážku spoustu aut. Včera jsme se o tom detailně rozepisovali a hned záhy mohli zmínit i jednu z konkrétních obětí, současné BMW M3. Za pár chvil zmíníme další, dnes se ale podíváme na vůz, který v nabídce končí též, ovšem z jiných důvodů. Éra současného Audi A6 se chýlí ke konci, a tak se automobilka rozhodla přispěchat s rozlučkovou verzí v podobě zvláštní edice modelu RS6 Avant. A slovo „zvláštní” je tu opravdu na místě.
Vůz pro milovníky mixu praktičnosti a extrémní dynamiky se před definitivní abdikací podívá na trh v limitovaném provedení Nogaro. „Záměrně jsme omezili nové vydání na 150 vozů, abychom jej udrželi zvlášť exkluzivní,“ říká Martin Sander, vedoucí prodeje v Německu. „Barva Nogaroblau vzdává hold jedné z našich velkých ikon jakou je Audi RS2 z roku 1994, první RS model vůbec. S ním se Nogaroblau poprvé objevilo a okamžitě se stalo jeho ochrannou známkou.“
Limitovaná Audi RS6 Avant Nogaro Edition dává najevo svou výjimečnost prostřednictvím výrazných detailů. Optický paket kombinuje lesklou černou se zmíněnou tovární modrou. Barevně odlišit černým lakem lze zpětná zrcátka, lišty kolem oken, přední kryt chladiče nebo zadní difuzor. Velké koncovky výfukového systému z titanu budí respekt. Omezená produkce vyjede na černých leštěných kolech s pneumatikami 285/30 R21, zákazníci si mohou vybrat mezi paprskovými nebo hvězdicovým disky kol.
Modrá barva zvýrazňuje také luxusně pojatý interiér. Dveřní panely, střed sedaček a okraj středového tunelu jsou čalouněny modrou Alcantarou. Líce sedadel jsou pokryty kvalitní kůží Valcona, okraj volantu je vyveden v černém semiši. Modré kontrastní švy a lemování textilních koberců doplňují všudypřítomnou modř. Kromě námořnické barvy najdeme v interiéru také spoustu černé. Ozdobné karbonové kryty nesou logo RS6, nápis Nogaro Edition a číslo označující vyrobený kus ze série. Zájemci o klidnější vnitřní charakter mohou vybrat černý balíček Nogaro Edition. Modré díly nahradí černý odstín, modré zůstanou jen kontrastní švy a voštinové prošívání sedadel.
Úprav se dočkala i strojovna, třeba už se standardním výkonem zaujímá RS6 Avant vrchol své kategorie. Motor 4,0 TFSI s výkonem 445 kW (605 koní) nabízí díky funkci overboost až 750 Nm točivého momentu a snižuje hodnotu zrychlení na úroveň supersportovních vozů. Za 3,7 sekundy vyletí od 0 do 100 km/h. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, příplatkový balíček odstraní část zábran a rafička skončí na u číslice 305 km/h. V případe edice Nogaro je možné sáhnout i zvýšení výkonu na 519 kW (706 koní) a točivého momentu na 880 Nm. Akceleraci v takovém případě neznáme, maximální rychlost si ale potyká s třetím omezovačem - na 320 km/h. Rázem tak před sebou máme jeden z nejsilnějších a nejrychlejších sériových kombík historie.
Osmistupňová převodovka tiptronic přenáší výkon na trvalý pohon všech kol Quattro, který může být doladěn sportovním diferenciálem na zadní nápravě. Adaptivní vzduchové odpružení je standardní položka, volitelně není složité namontovat pevný sportovní podvozek s dynamickou funkcí Ride Control. Dynamické choutky krotí karbon-keramické brzdy.
Audi RS 6 Avant Nogaro Edition lze objednat od nynějška u západních sousedů. V Německu s modrým exteriérem a interiérem stojí od 130 000 Eur (3 285 000 Kč), s černým balíčkem od 124 200 Eur (3 139 000 Kč).
Vysoce výkonný sportovec s fabrickým tuningem v obleku na míru se stává ještě více exkluzivní prostřednictvím 150kusové omezené edice na rozloučenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva