Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi se stylově loučí se svým nejsilnějším kombíkem, luxusní edicí se 706 koňmi
1.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
I když stále patří na vrchol rychlých kombíků, dny jeho existence se chýlí ke konci. Audi RS6 ale netruchlí, na závěr své éry dá poslední velkou ránu.
Utahování šroubů okolo spotřeby paliva a emisí nových automobilů pošle letos na porážku spoustu aut. Včera jsme se o tom detailně rozepisovali a hned záhy mohli zmínit i jednu z konkrétních obětí, současné BMW M3. Za pár chvil zmíníme další, dnes se ale podíváme na vůz, který v nabídce končí též, ovšem z jiných důvodů. Éra současného Audi A6 se chýlí ke konci, a tak se automobilka rozhodla přispěchat s rozlučkovou verzí v podobě zvláštní edice modelu RS6 Avant. A slovo „zvláštní” je tu opravdu na místě.
Vůz pro milovníky mixu praktičnosti a extrémní dynamiky se před definitivní abdikací podívá na trh v limitovaném provedení Nogaro. „Záměrně jsme omezili nové vydání na 150 vozů, abychom jej udrželi zvlášť exkluzivní,“ říká Martin Sander, vedoucí prodeje v Německu. „Barva Nogaroblau vzdává hold jedné z našich velkých ikon jakou je Audi RS2 z roku 1994, první RS model vůbec. S ním se Nogaroblau poprvé objevilo a okamžitě se stalo jeho ochrannou známkou.“
Limitovaná Audi RS6 Avant Nogaro Edition dává najevo svou výjimečnost prostřednictvím výrazných detailů. Optický paket kombinuje lesklou černou se zmíněnou tovární modrou. Barevně odlišit černým lakem lze zpětná zrcátka, lišty kolem oken, přední kryt chladiče nebo zadní difuzor. Velké koncovky výfukového systému z titanu budí respekt. Omezená produkce vyjede na černých leštěných kolech s pneumatikami 285/30 R21, zákazníci si mohou vybrat mezi paprskovými nebo hvězdicovým disky kol.
Modrá barva zvýrazňuje také luxusně pojatý interiér. Dveřní panely, střed sedaček a okraj středového tunelu jsou čalouněny modrou Alcantarou. Líce sedadel jsou pokryty kvalitní kůží Valcona, okraj volantu je vyveden v černém semiši. Modré kontrastní švy a lemování textilních koberců doplňují všudypřítomnou modř. Kromě námořnické barvy najdeme v interiéru také spoustu černé. Ozdobné karbonové kryty nesou logo RS6, nápis Nogaro Edition a číslo označující vyrobený kus ze série. Zájemci o klidnější vnitřní charakter mohou vybrat černý balíček Nogaro Edition. Modré díly nahradí černý odstín, modré zůstanou jen kontrastní švy a voštinové prošívání sedadel.
Úprav se dočkala i strojovna, třeba už se standardním výkonem zaujímá RS6 Avant vrchol své kategorie. Motor 4,0 TFSI s výkonem 445 kW (605 koní) nabízí díky funkci overboost až 750 Nm točivého momentu a snižuje hodnotu zrychlení na úroveň supersportovních vozů. Za 3,7 sekundy vyletí od 0 do 100 km/h. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, příplatkový balíček odstraní část zábran a rafička skončí na u číslice 305 km/h. V případe edice Nogaro je možné sáhnout i zvýšení výkonu na 519 kW (706 koní) a točivého momentu na 880 Nm. Akceleraci v takovém případě neznáme, maximální rychlost si ale potyká s třetím omezovačem - na 320 km/h. Rázem tak před sebou máme jeden z nejsilnějších a nejrychlejších sériových kombík historie.
Osmistupňová převodovka tiptronic přenáší výkon na trvalý pohon všech kol Quattro, který může být doladěn sportovním diferenciálem na zadní nápravě. Adaptivní vzduchové odpružení je standardní položka, volitelně není složité namontovat pevný sportovní podvozek s dynamickou funkcí Ride Control. Dynamické choutky krotí karbon-keramické brzdy.
Audi RS 6 Avant Nogaro Edition lze objednat od nynějška u západních sousedů. V Německu s modrým exteriérem a interiérem stojí od 130 000 Eur (3 285 000 Kč), s černým balíčkem od 124 200 Eur (3 139 000 Kč).
Vysoce výkonný sportovec s fabrickým tuningem v obleku na míru se stává ještě více exkluzivní prostřednictvím 150kusové omezené edice na rozloučenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 25 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito