Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi vyřadí z nabídky až 40 procent motorů, přidá víc výkonných SUV
23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka se čtyřmi druhy hodlá až 40 procent stávajících pohonných jednotek hodit přes palubu. Jejich náhradu uhodnete, stejně jako nové modely RS.
Stávající nabídka koncernu VW Group je více než široká. Možná až přespříliš, zvláště u motorů, které se navíc mnohdy překrývají. Shodný či obdobný výkon v některých případech nabízí dvoulitrové čtyřválce či třílitrové šestiválce. Není proto divu, že často zaznívají zmínky o redukci části pohonných jednotek. Nyní se v tomto smyslu vyjádřil i šéf Audi Rupert Stadler. „Vyřadíme z nabídky až 40 procent našich stávajících agregátů“, prohlásil.
Důvodem ale není samotná přehršel motorů, nýbrž snaha uvolnit prostor a kapacity pro elektrifikované agregáty budoucnosti. „Jsem přesvědčen, že pokud mají přijít nové věci, je třeba ty staré hodit přes palubu. Jen pro příklad, pokud se dvoudveřové deriváty neprodávají v dostatečně velkém množství, můžeme je z nabídky vyřadit, aniž bychom výrazně tratili na celkových registracích,“ upřesňuje redukci nejen motorů, ale i některých modelů Stadler.
Nejen kosit se ale bude v nabídce toho, co Audi dnes nabízí. Trochu jiný pohled do budoucnosti nabízí šéf divize Audi Sport Stephan Winkemann, dle kterého je většina stávajících modelů RS „až příliš eurocentrická“. Aby však bylo dosaženo vyšších registrací, je třeba přepřáhnout na „globální vozy“. Není třeba dlouho tápat, jakým směrem divize zamrzí. „Musíme větší měrou zamířit do segmentu s SUV, abychom měli v nabídce vozy, které jsou takřka rovnoměrně distribuovány ve velkých světových regionech.“
„Prozatím se soustředíme především na Severní Ameriku,“ upřesňuje expanzi někdejší šéf Lamborghini. „Nicméně napříč Asií, Středním Východem, Austrálií, Jižní Afrikou a Japonskem jsou také velké příležitosti.“ Teď nás čeká příchod až osmi nových modelů, z výše zmíněných slov je zřejmé, že půjde hlavně o SUV. Prozatím si pod kapotou ponechají hlavně motory, které již divize v nabídce má.
Základní modely tedy dostanou 2,5litrový pětiválec, nad nyní pak bude trůnit třílitrový šestiválec a ještě výše čtyřlitrový osmiválec. Posledně zmiňovaný agregát by přitom měl pohánět vrcholné provedení Audi Q7, zatímco prostřední nejspíše bude použit u RS Q5. RS Q3 pak dostane pětiválcovou jednotku, příchod menšího modelu RS Q2 ale Winkelmann zatím vylučuje. Vůz by se velmi pravděpodobně neuměl zařadit do prestižního segmentu.
Zmíněné modely přijdou ještě letos, příští rok dorazí ostřejší varianty nových generací A6 a A7 a na rok 2019 se plánují deriváty RS Q8 a RS Q4. Počet modelů tedy zásadně vzroste, jejich pohon zajistí omezená nabídka motorů. Audi bude držet zkrátka kvůli stále vyššímu důrazu na elektrifikované pohonné ústrojí. Ovšem i to časem zamíří pod kapotu některých sportovních variant.
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku chce navíc zapracovat na zlepšení infrastruktury, v tomto ohledu chce spolupracovat s Porsche, BMW, Daimlerem a Fordem. Zatím je v plánu pokrytí Evropy, kde by na hlavních komunikacích měly vyrůst rychlodobíjecí stanice s výkonem až 350 kW. V takovém případě by elektromobilita s ohledem na kratší zastávky mohla dávat větší smysl.
Je ale třeba dodat, že nejde o krátkodobý cíl, vše spadá do strategie počítající s příštími osmi lety. Během této doby chce Audi zainvestovat minimálně 6 procent svého obratu do vývoje - značnou část z této porce „schramstnou“ zmiňované elektrifikované pohonné jednotky či globální sportovní modely s logem RS.
Nedávno odhalený koncept Q8 Sport je typickým příkladem plánů Audi pro budoucnost. Jde o sportovní SUV, které pohání elektrifikované ústrojí
Další z ženevských premiér, nové Audi RS5, se pak může naopak stát věcí minulosti - ryze spalovacích motorů v nabídce automobilky značně ubude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB