Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi vyřadí z nabídky hned dva tradiční modely. Nahradí je jednou levnou záplatou
26.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odklon zákazníků od automobilů některých tříd si žádá radikální kroky. Ten Audi bude opravdu rázný, možná až příliš.
Kvůli odchodu zákazníků do nových segmentů trhu trpí tradiční karosářské styly, zejména pak kupé, kabriolety a roadstery. Jejich prodeje sice nikdy nebyly enormní, nicméně ještě na počátku milénia byl zájem daleko větší než nyní. I proto je řada výrobců zcela vypouští ze svých portfolií. Ti zbývající pak přemýšlejí, kterak alespoň některé otevřené vozy udržet při životě.
Jednou z takových automobilek je možná překvapivě Audi. To má ve své nabídce modely TT Cabrio a A5 Cabrio, stejně jako supersportovní R8 se skládací plátěnou střechou. U tohoto vozu je již budoucnost naprosto jasná - třetí generace R8 nebude, místo toho chtějí vsadit na nepřímého nástupce, jenž by samozřejmě nelpěl pouze na spalovacích motorech. Zda ovšem dorazí pouze kupé nebo taktéž roadster či kabriolet, to zatím není jisté.
Ještě zamotanější je situace okolo zbývající dvojice. Otevřené Audi A5 přišlo na svět v roce 2009 jako náhrada za předchozí A4 Cabriolet. Stejně jako BMW se také značka se čtyřmi kruhy ve znaku rozhodla, že modelovou řadu rozdělí na dvě - jedna bude disponovat dvěma páry bočních dveří, druhá dorazí jen jako kupé a kabriolet. Nicméně aby to nebylo tak jednoduché, byla tato linie u Audi i BMW poté doplněna ještě o křížence mezi sedanem a kupé.
Nový název však přinesl úspěch pouze ze začátku, od roku 2011 prodeje A5 Cabrio klesají a loni dosáhly pouze na 7 404 exemplářů (oproti tomu kupé našlo 14 470 majitelů). Audi proto dle informací německého Auto Bildu zvažuje, že by nakonec A4 Cabrio přivedlo zpátky do hry. A co je podstatné, že by s jeho pomocí nahradilo i otevřené TT.
Ani tento model není aktuálně prodejně úspěšný, loni bylo registrováno pouze 3 971 exemplářů. Ve srovnání s tím po kupé sáhlo 12 310 lidí. Je tedy evidentní, že zájem tu sice je, ovšem malý. Pokud by tedy Audi dva neúspěšné modely nahradilo jedním, náklady by šly dolů - a to vlastně velmi razantně, novinka by totiž navzdory svému jménu stanula na základech Audi A3.
Abyste si v tuto chvíli již nemuseli malovat graf, raději vše sesumírujeme. Němci tedy zvažují, že Audi A5 Cabrio a TT Cabrio nahradí jedním vozem, a sice navrátivším se A4 Cabrio, jež by stanulo na architektuře A3. Používalo by modulární platformu MQB, u které je pevně dána jen vzdálenost od přední osy k pedálům - vůz by tak mohl být stejně velký jako sourozenci s pevnou střechou.
Oficiálně tato rošáda zatím potvrzena nebyla, nicméně z ekonomického hlediska dává smysl. K úsporám by došlo hlavně u A5 používající platformu MLB a podélně usazené motory. Tato architektura je citelně dražší než MQB, kde jsou pohonné jednotky uloženy napříč. To by pak vedlo ke snížení prodejní ceny, přičemž vůči konkurenci by nové Audi A4 Cabrio bylo o 250 tisíc korun levnější.
Jsme tedy zvědavi, jak se celá záležitost vyvrbí. Nicméně jelikož úspora by vůči BMW 4 Cabrio či otevřenému Mercedesu třídy C byla opravdu citelná, mohlo by Audi znovu pomýšlet na úspěch. A že by se pod povrchem skrýval koncernový mišmaš? To v podstatě zákazníkům ani nevadí, podstatný je pro ně hlavně vzhled. A v tomto případě by v Ingolstadtu nejspíše nezklamali.





















Prodeje Audi A5 Cabrio rozhodně nejsou enormní...



...ještě hůře je pak na tom otevřené Audi TT. Němci proto zvažují, že oba vozy nahradí navrátivším se A4 Cabrio
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
