Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů
27.1.2020 | Petr Miler
Zatím jediný sériově vyráběný model z řady ryzích elektromobilů e-tron není zrovna prodejní hit, nejde ale o jediný problém, který ho trápí. V tuto chvíli už se ani nevyrábí.
Je zjevné, že elektrickým autům ani na začátku roku 2020 slunce nad hlavou nesvítí. Patrné je to zejména na prodejích, které zůstávají na alespoň trochu otevřenějších trzích mizivé a uklidňovat už se příznivci elektromobility nemohou ani jejich růstem. Například ve Spojených státech, domově Tesly, loni odbyt elektrických a plug-in hybridních aut dokonce meziročně o 6,8 procenta klesl, a to za situace, kdy na trh přišlo 45 nových modelů tohoto ražení.
Audi e-tron není výjimkou, jeho 5 369 prodaných vozů v USA za loňský rok z něj sice dělá nejúspěšnější elektromobil prémiové značky, který není Tesla, ale to je asi tak vše, čím se management čtyř kruhů může utěšovat. V Evropě by se loňské prodeje mohly dostat někam za hranici 15 000 vozů a celkový odbyt tedy překročit 20 000 aut, ale co je to pro značku s ročním odbytem v milionovém řádu v době, kdy měly elektromobily začít ovládat svět?
Pro automobilku navíc nejde o jediný problém - v tuto chvíli e-tron nejenže moc neprodává, ona ho vůbec nevyrábí. Podle zpráv belgické agentury Belga se auto v bruselské továrně Audi přestalo vyrábět a 145 zaměstnanců bylo na zatím blíže neupřesněnou dobu posláno na nucenou dovolenou. Dalších 240 lidí podílejících se na výrobě e-tronu do fabriky dochází dál na různé dílčí či obslužné práce.
Audi ve svém vyjádření k celé věci konstatuje, že přijaté opatření nemá nic společného s poptávkou, má to být problém dodávek. Na výrobě e-tronu se podílí okolo 300 dodavatelů a byť automobilka neupřesnila, s čím má potíže, sázka na akumulátory bude na 99 % trefou do černého. To je další z úskalí rozjíždějící se elektrické éry - když už by náhodou bylo elektromobily komu prodat, stejně je nelze vyrobit, protože na trhu není dost akumulátorů dostupných za přijatelných cenových podmínek.








Audi e-tron není zrovna prodejní hit, ani to málo ale nyní nejsou Němci s to vyrobit. Nemají dostatek neupřesněných komponentů, nejpravděpodobněji ale půjde o akumulátory
Zdroj: Belga
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejnovější články
Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před hodinouElektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
před 3 hodinamiAutor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
před 4 hodinamiKorejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
před 6 hodinami„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva