Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě

Spousta lidí čínská auta odmítá, je ale otázkou, jestli je to ještě na místě. Emgrand X7 je srovnatelný se Škodou Kodiaq, nabídne ale více výbavy a motor 1,8 v základu za zlomek peněz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě

27.3.2019 | Petr Prokopec

Spousta lidí čínská auta odmítá, je ale otázkou, jestli je to ještě na místě. Emgrand X7 je srovnatelný se Škodou Kodiaq, nabídne ale více výbavy a motor 1,8 v základu za zlomek peněz.

Ještě před několika málo lety v Evropě po čínských vozech neštěkl ani pes. Nebylo to překvapivé, jejich vzhled byl totiž okopírovaný či rovnou ošklivý. Kabiny zapáchaly lepidlem, bezpečnost pak připomínala papírovou krabici kolabující i pod náporem ptačího pírka. Starý kontinent tak řekl jasné ne, načež se Číňané stáhli zpět do své vlasti. Ovšem nikoliv nadobro. Nyní tu máme jejich druhý útok na evropské trhy, který je mnohem sofistikovanější a lidé jej začínají vnímat pozitivněji.

Jak je to možné? Vysvětlení je prosté, Číňané se poučili z prvního nezdaru a rozhodli se, že na Evropu nezaútočí přímou ztečí, ale místo toho použijí zadní vrátka. Řada tamních investorů proto nalila své peníze do zavedených značek, přičemž došlo buď na spolupráci, nebo rovnou na odkoupení. Díky tomu asijské automobilky získaly potřebné know-how, které následně aplikovaly na své nové produkty. Ty jsou čím dál tím podařenější, přesto zůstávají velmi levné.

Váš zájem v minulosti vzbudilo SUV Jetour X90, které je přímým konkurentem tuzemské Škody Kodiaq. Stejně jako český vůz nabízí až sedm sedadel, ta však již v základu doprovází opravdu bohatá výbava. Pod kapotou je pak možné počítat s přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu 150 koní, i v tomto ohledu je tedy „medvěd“ vyrovnán. Kde však Číňané Škodu válcují, to je cenová politika. Za X90 totiž chtějí jen polovinu toho, co Škoda za Kodiaq.

Nyní tu máme další zajímavou nabídku, byť v tomto případě se o úplně nový model nejedná. Kompaktní crossover Emgrand X7 byl totiž pro letošní rok „pouze“ zásadně modernizován, přičemž v kariéře tohoto modelu jde již o druhý facelift. Díky tomu se však vůz mnohem více přiblížil „západnímu“ vkusu i tužbám. Poněkud nudné a tuctové přední a zadní partie totiž vyměnil za ostré hrany, diodová světla a výraznou masku chladiče připomínající vzhledem Cadillac.

Jen u exteriéru ovšem nezůstalo, ostatně Číňané dodávají, že oproti dosluhujícímu provedení došlo na 230 novinek. Mezi ně samozřejmě patří i modifikace interiéru, kde se sice nedočkáme virtuálního přístrojového štítu, ovšem digitální displej do něj zasazený byl zvětšen. Výrazně se pak změnila palubní deska a středová konzole, jenž i přes přítomnost řady tlačítek působí čistějším dojmem. A nechybí ani větší obrazovka multimediálního systému.

Jen u viditelných prvků však nezůstalo, zmínit můžeme i vyšší kvalitu plastů a zlepšení odhlučnění. Rozvor 2 661 milimetrů pak zůstal stejný jako u originálu z roku 2012, ovšem Emgrand spadající pod Geely vyrukoval s širším rozchodem kol, jenž má přispět k navýšení stability. Mimo to croosover narostl o 7 mm do výšky (na 1 707 mm), v rámci délky však došlo ke zkrácení ze 4 600 na 4 500 mm, a to díky mnohem svislejší nové přídi.

Za novým emblémem se pak skrývají již jen pouhé dvě pohonné jednotky, mimo hru se dostal vrcholný 2,4litrový čtyřválec se 152 koňmi. To je ovšem dáno tím, že Emgrand rozšířil nabídku také o provedení X7 Sport. Jeho vzhled je přitom ještě přitažlivější, neboť tu máme lépe padnoucí přední nárazník, světla s přitažlivější grafikou a zejména přepracovaný zadní sloupek, který opticky propojuje zadní okna s těmi bočními.

Kromě toho došlo rovněž na úpravu platformy, rozvor tak narostl na 2 670 mm a délka na 4 519 mm. Aby ovšem Číňané dodali vážnost onomu označení Sport, došlo také na pokles světlé výšky ze 190 mm, jimiž disponuje základní Emgrand X7, na 163,2 mm. Logicky tak poklesla i výška vozu, a to na 1 694 mm. Šířka se pak prakticky nemění, i přes menší počet milimetrů (1 831 versus 1 834) však verze Sport působí rozcapeněji. Jde o SUV střední třídy, takže rozměry znovu nemá daleko od Škody Kodiaq, která je delší, nižší a přibližně stejně široká.

To jsme ale poněkud odbočili od onoho motorového prostoru. Můžeme tedy zmínit, že základní provedení X7 je k mání s jedna-osmou se 131 koňmi, jenž přenáší pouze dopředu pětistupňový manuál. Kromě toho je ovšem možné sáhnout ještě po dvoulitru se 139 koňmi, který pro změnu doprovází pouze šestistupňový automat. Obě motorizace přitom mají zvládnout maximálně 175 km/h a stovku pokoří pod 13,5 sekundy.

V případě X7 Sport je možné počítat s již zmiňovanou dva-čtyřkou, která je díky zásahům do architektury k dispozici i s pohonem všech čtyř kol. Mimo to dostala do vínku i přeplňovanou jedna-osmičku, která je se 180 koňmi a 285 Nm naprostým vrcholem v nabídce. Automat a systém 4x4 jsou v jejím případě standardem, manuál a pohon předních kol jsou vyhrazeny pouze základnímu dvoulitru se 139 koňmi.

Lze přitom již jen dodat, že ve své domovině startuje Emgrand X7 na 92 900 yuanech (316 tisíc Kč), což rozhodně není vysoká cena. Někteří nad tím mávnou rukou, že čínské ceny jsou irelevantní, jenže X7 není k dispozici jen tam. Nabízeno je i v Evropě - třebaže zatím ne v rámci EU - a to konkrétně v Rusku, kde startuje na 989 900 rublech. To je 350 tisíc Kč, což je za tak velké SUV s motorem 1,8 docela kouzelná cena. Ani výbava není chudá, v základu vůz nabízí ABS, ESP, duální airbagy, přední a zadní parkovací senzory, asistent rozjezdu do kopce, klimatizaci, multimédia s 9palcovým displejem či litá kola. O tom se nejlevnějšímu Kodiaqu ani nezdá.

Pokud vám toto nestačí, můžete vystoupat na úroveň Comfort. I nadále budete mít pod kapotou jedna-osmu a tedy i pětistupňový manuál, zároveň lze ovšem počítat kupříkladu s elektronickou parkovací brzdou místo ruční a širšími pneumatikami (225/65 místo 215/60). Lité sedmnáctky zůstávají, cena pak narůstá na 1 089 000 RUB (386 tisíc Kč), respektive na 1 189 900 RUB (422 tisíc Kč) při volbě dvoulitru.

Na vrchol se pak vyšplhaly úrovně Lux a Flagship, kdy první disponuje navíc mlhovkami a druhá rovněž tempomatem, umělou kůží či zpětnou kamerou a střešním oknem. V motorovém prostoru přitom již nic jiného než dvoulitr nefiguruje, ceny pak činí 1 229 900 RUB (436 tisíc Kč), respektive 1 279 900 RUB (454 tisíc Kč). Ani v plné výbavě tedy není vůz zrovna drahý a to už jde o ceny pro exportní trh - v Číně pod 400 tisíc Kč (přesněji 380 tisíc Kč) stojí i vrcholné X7 Sport, to zatím v Rusku k dispozici není.


Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 1 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 01Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 2 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 02Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 3 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 03Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 4 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 04Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 5 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 05Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 6 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 06
Emgrand X7 se dočkal modernizace, která z něj udělala pohlednější a lépe vybavený vůz...

Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 7 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 07Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 8 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 08Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 9 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 09
...než jakým byl předchůdce

Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 10 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 10Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 11 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 11Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 12 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 12Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 13 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 13Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 14 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 14Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 15 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 15Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 16 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 16Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 17 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 17Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 18 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 18Auta z Číny mohou stát za to. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 350 tisíc i v Evropě - 19 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 19
Ještě působivější je pak varianta X7 Sport, která nabízí více místa, výbavy, konektivity i koní pod kapotou. Je ale také logicky dražší, byť nám i její ceny připadají jako láce

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše