Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto roku 2019 totálně selhalo v losím testu, pořádně mu nefunguje ani ABS
14.10.2019 | Petr Miler
Už dlouho jsme neviděli moderní auto podobných proporcí vést si v losím testu s takovou mizérií. Problémem není jen nízké tempo, ale i chování vozu v jakékoli rychlosti.
V posledních měsících jsme opakovaně zmiňovali, že Evropské i Světové auto roku 2019 je totální propadák. Ačkoli se jeho výrobce pokouší předstírat opak, Jaguaru I-Pace se nedaří a statistiky jeho odbytu nemají daleko k číslům historicky nejhůře prodávaného vozu, který kdy některou z výše zmiňovaných anket ovládl. I-Pace zkrátka musí přesvědčovat o svých kvalitách, zrovna k tomu mu ale nejnovější test španělských kolegů z km77 nepomůže ani trochu.
Španělé prosluli svými losími testy, u nichž zrno od plev odděluje hranice 77 km/h. O projetí známé zkoušky simulující kontakt s lesní zvěří takovou rychlostí si ale I-Pace může nechat jen zdát. Vlastně ji nezvládá v jakékoli vyšší rychlosti a skoro se chceme ptát, co vlastně porotci výše zmíněných anket na autě zkoušeli, když neodhalili tak zjevný nedostatek.
Marně přemýšlíme, kdy naposledy jsme viděli moderní auto, které by nebylo vysokým SUV a nebo nemotorným pick-upem, tak dalece nezvládnout tuto zkoušku. I-Pace je crossover, v podstatě spíše zvýšený hatchback a v obligátních 77 km/h se do prostoru vymezeného kužely vůbec není schopen vejít. Nepomůže ani 76, ani 75, ani 74 km/h, až snížení rychlosti na 73 km/h mu dovolí vymezeným prostorem těsně protančit. Jenže jak?
V každé rychlosti se autu v krizových chvílích začne blokovat některé z kol, typicky to přední zatížené. Pokud by „se zakouřilo” od toho odlehčeného, neděje se mnoho, to se stává, ale tady vozu evidentně selhává i ABS a zablokováním právě zatíženého kola je znemožněna ovladatelnost vozu. To jej žene tečně ven, a proto nakonec při hmotnosti I-Pacu není divu, že se mezi kužele nevejde v jakkoli vyšší rychlosti.
Kolegové říkají, že auto má přitom slušně vyladěný podvozek, ani se špatně neovládá, sladění celku s elektronikou je ale evidentně hodně mizerné a je s podivem, že Jaguar něco takového vůbec vypustil na trh. Zrovna po všech předchozích selhání automobilek v losích testech bychom očekávali, že výrobce v průběhu vývoje alespoň jeden realizuje - tady se to očividně nestalo.
Pro I-Pace je to samozřejmě smutná záležitost. Vůz, který bojuje s jakousi primární nedůvěrou kvůli svému elektrickému pohonu, horší použitelnosti a vyšší ceně, by měl excelovat ve všem ostatním. To se zjevně neděje. Výsledek testu km77 je jeden z nejhorších vůbec, natož mezi prémiovými vozy. A projev vozu při něm je též tristní, podívejte se na tu trhavost. Některá auta zvládnout též ladněji i v rychlostech o 10 km/h vyšší, to je obrovský rozdíl.




















Jaguar I-Pace losí test nezvládá rychlostně ani chováním při něm, horší výsledek už jsme dlouho neviděli
Zdroj: km77@Youtube
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 18.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
Nejnovější články
Šéf Mercedesu pod tlakem definitivně odpískal nahrazení spalovacích aut elektrickými. Asi bude lepší nabízet obojí, říká po sérii fiasek
před hodinouSupersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
včeraZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včera
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 07:40 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 06.19. 21:38 - petr_riha
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988