Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spása pro staromilce, do výroby se po letech vrací legendární auto, alespoň zčásti
1.11.2021 | Petr Prokopec
Moderní auta ztrácí svůj charakter a tím roste touha vlastnit ta starší. Jak je ale udržovat při životě, když se dekády nevyrábí? Zejména japonské automobilky tomu vychází vstříc stále víc.
Prodeje moderních aut v posledních dekádách stabilně rostly, souběžně s tím ovšem slábl i vztah lidí k nim. Stojí za tím hlavně automatizace a elektronizace všeho druhu, stejně jako navýšení komplexnosti techniky. Dnes totiž již není příliš reálné, že byste si cokoliv opravili svépomocí i proto, že je zapotřebí spíše doktorát z elektromechaniky než jen ryze mechanické schopnosti jako kdysi. A pokud vás auto vlastně ani nenechá řídit, spíše řídí ono vás, není překvapivé, že jej stále více lidí vnímá jen jako spotřební zboží.
Proč o tom ale mluvíme? Zejména o stále větším zájmu, který je spojen s trh se staršími vozy. Podporu mu kupodivu poskytují i samotné automobilky, jakkoliv prozatím hlavně ty japonské. Ty si evidentně již uvědomily, že zatímco loajalita spojená s moderními stroji je pomalu na bodu mrazu, hrdiny minulosti někteří zákazníci považují pomalu za členy rodiny. Jsou tedy ochotni za ně utratit i mnohem větší sumy, než jaké míří na konto oprav nástupců. Dosud přitom jejich peníze mířily hlavně za tuningovými firmami, právě těm ale automobilky teď lezou do zelí.
Japonští výrobci totiž už dříve odstartovali opětovnou výrobu stěžejních komponentů některých svých legendárních modelů. Mazda tak má ve svém programu opět díly pro MX-5 první generace, zatímco u Nissanu je možné pořídit dokonce i motory pro Skyline GT-R generací R32 a R33. Se svou trochou do mlýna přišla i Toyota, která vyrábí stále více dílů pro legendární Supry A70 a A80. A nechce zůstat jen u nich, neboť příchod nových kupé GT86 a GR86 vyšponoval zájem o ideového předchůdce, dnes už ikonickou Corollu Levin AE86 z let 1983 až 1987.
V jejím případě tak nyní mohou zájemci objednávat části brzdové systému, zavěšení kol i pohonu - zprvu půjde o brzdové třmeny, čepy řízení a kardanovou hřídel, později se přidají další komponenty, zejména pak motoru. Nabídka tedy zatím není zrovna nekonečná a celé auto z nově dostupných dílů určitě neposkládáte, nicméně zrovna v tomto směru opravdu nemusí pršet - nadšencům bohatě stačí, že alespoň kape.
Toyota beztak říká, že tímto krokem zdaleka nekončí, přijdou i díly na starší Land Cruisery či model 2000GT. Ceny zatím neznáme, dle dřívějších zkušeností ale budou vyšší, nicméně pro obyčejné fandy stále přijatelné. Dodejme, že Corolla Levin AE86 je sice formálně součástí rodiny modelu Corolla, ta ale měla už v 80. letech přední pohon - AE86 byla zadokolka. Ale to jste už podle přítomnosti kardanu v nabídce dílů jistě rozklíčovali sami.





Toyota obnovila výrobu některých dílů pro Corollu Levin AE86, další přibudou později. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před 9 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva