Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bestseller Nissanu dostal radikální facelift. Qashqai má téměř neviditelná světla, vypadá jako samurajská helma
17.4.2024 | Petr Prokopec
Japonci zprvu neurážející design svého jasně nejprodávanějšího modelu postupně stále přiostřovali, až došli k tomuhle. Auto podobně jako Hyundai Tucson skoro nedává znát přítomnost čelních světel, publikum bude rozdělovat na dva tábory.
Nissan loni v Evropě prodal 343 753 nových aut, meziročně si tak polepšil o nemalých 20,7 procenta. Lví podíl na tomto výsledku má tradičně SUV Qashqai, po kterém sáhlo hned 155 105 zákazníků. V případě tohoto vozu tak byl posun směrem vzhůru dokonce 22,6procentní, což si zaslouží potlesk hned z několika důvodů. V prvé řadě je třeba zmínit, že Qashqai není úplně levný, s mild-hybridní jedna-trojkou pod kapotou startuje na 739 990 Kč. Respektive o 100 tisíc korun níž, pokud sáhnete po skladových vozech.
Zároveň je nutné poukázat na fakt, že třetí generace dorazila v roce 2021, přičemž již v té době byl trh plný konkurentů - během tří let se pak situace z pohledu výrobců bojujících o přízeň zákazníků jen zhoršila. Qashqai přesto boduje stále víc. Japonci nicméně i tak přistoupili k faceliftu, který by 4,4metrové SUV udržel v centru dění i po následující zhruba tři čtyři roky. Otázkou však je, zda modernizace publikum nakonec neodradí. Nejde totiž ani v nejmenším o neviditelný facelift, nýbrž docela radikální změnu.
Automobilka se zaměřila hlavně na čelní partie, přičemž designéři prý chtěli docílit toho, aby auto nikdo nepřehlédl. V tomto ohledu lze misi považovat za splněnou, jakkoli se musíme ptát, zda Nissan nezašel až moc daleko. Qashqai totiž nyní působí jako méně pohledná kopie pár let starého Hyundai Tucson, které proslulo svými „neviditelnými” světly. U Nissanu jsou patrná o něco víc, ale jen o trochu - jinak byla po vzoru Tucsonu maska roztažena do stran a přímo do ní bylo zakomponováno z každé strany pět LEDkových modulů.
Nissan se rozhodl, že tuto pětici ještě doplní tenkým páskem pod lemem kapoty, jenž slouží také jako směrové světlo. Nové jsou pak ostatně i zadní lampy, byť v jejich případě se měnila hlavně grafika navazující na styl vpředu, nikoli tvar. Opomenout nesmíme ani odlišné nárazníky či jiný design litých kol. Střední úroveň výbavy přitom již standardně počítá s 18palcovým rozměrem, u nejvyšších stupňů pak můžete počítat s litými devatenáctkami.
Aby toho nebylo málo, Japonci skladbu nabídky rozšířili také o novou úroveň N-Design, v jejímž případě jsou lemy blatníků, stejně jako spodní část karoserie lakované stejnou barvou jako zbytek vozu. Nechybí ani 20palcová kola či sportovní sedadla v interiéru. Ten se nicméně jako takový v rámci faceliftu příliš nezměnil, automobilka pouze zapracovala na operačním systému, který používá digitální přístrojový štít a multimédia - v obou případech tak lze počítat s vyšší rychlostí.
Ke změnám pak koneckonců nedošlo ani pod kapotou, na výběr je tedy nadále zmíněná mild-hybridní jedna-trojka a provedení E-Power, které využívá tříválcovou jedna-pětku k výrobě elektrické energie. Samotná kola ovšem již roztáčí elektromotor. Ten před faceliftem disponoval 190 koňmi, zatímco u jednotky 1,3 DIG-T mHEV šlo volit mezi 140 a 158 koňmi. Dá se předpokládat, že v této skladbě bude automobilka pokračovat i nadále.
Tím jsme víceméně na konci, zmínit lze už jen některé změny spojené s asistenčními systémy. Japonci totiž překalibrovali autonomní brzdy, zatímco monitoring jízdních pruhů je nově aktivován již při nastartování vozu. Kdy ovšem inovovaný Qashqai pošlou do prodeje a za kolik, již oznámeno nebylo. Než se tak stane, můžete se „kochat“ novou přídí, pro kterou prý inspirací byly helmy dávných samurajských bojovníků.
Qashqai prošel modernizací, která je na první pohled jasně viditelná. Zda ale zákazníci nové masce zatleskají či nikoli, je vskutku otázka do pranice. Foto: Nissan
Zdroj: Nissan
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
před 7 hodinami - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 39 minutami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
před 7 hodinami - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
před 9 hodinami - Majitel Tesly až po dvou letech pochopil, jak moc drahé ježdění s ní je, auto za tu dobu ztratilo na hodnotě 2,3 milionu Kč
před 10 hodinami - To aby zastřela, jak nevzhledná je? Kia hned po premiéře své poslední novinky odhalila i její rozsáhlé příslušenství
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva