Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka
13.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po necelých dvou letech na trhu jsou na silnicích k vidění prototypy faceliftovaného BMW 1 F20. Je z nich zřejmé, že přední světla vozu se zmenší.
Před pár dny uběhly dva roky od chvíle, kdy se představila druhá generace BMW řady 1. Trvalo ještě několik měsíců, než se začalo prodávat, a tak vlastně ani dva roky na trhu není, zejména v mezidobí mezi představením a začátkem výroby se ale živě diskutovalo o jeho svérázném designu. Nechceme přehánět, ale první odhalení nové jedničky byl docela šok, neboť jinak vesměs evoluční design vsadil na vpravdě revoluční pojetí přídě se světlomety tak velkými, že před nimi i masařce vadnou křídla. BMW 1 F20 prostě moc hezké není, od té doby se na to ale tak nějak zapomnělo.
Důvod je celkem prostý. Auto i v našich testech, zejména pak verze 125d a vrcholné M135i na Nordschleife prokázalo své kvality. Náš šéfredaktor říkává, že když se mu auto líbí svým chováním, přestává vnímat jeho design a máme zato, že podobně to začala vidět i většina zákazníků. O podivném vzhledu jedničky se už příliš nemluví a auto je prodejně velmi úspěšné - kupříkladu v Německu se letos v květnu stalo sedmým nejprodávanějším autem vůbec a získalo si více zákazníků než třeba „lidovější” Opel Astra. Když přihlédneme k jeho cenám, je to nesporně úspěch.
U BMW ale na rozporuplné přijetí jedničky očividně nezapomněli a mají pocit, že co je dobré, může být ještě lepší. Pro vůz tak připravují bleskový facelift (blitzlift?), který si podle maskování jeho prototypů bere za cíl jediné - přepracovat přední partie. Maskované vozy byly k vidění už dříve, teprve z tohoto třídvířka je ale patrnější, o co tu půjde. Zebří kamufláž vozu nám sice pořád nedovoluje prozkoumat detaily, v tomto případě ale asi stačí naznačit. Zdá se totiž, že hlavní motivací ke změně je zúžení přední světel a jejich vizuální přiblížení těm, které jsme mohli spatřit na chystaném kupé řady 2.
Oba vozy mají stejné technické základy a od první chvíle je zřejmé, ze dvojka se bude líbit mnohem více. Je tedy nepravděpodobné, že by v Mnichově vsadili na úplné stejnou příď, to dvěma dnes už odlišným řadám neudělají, podobné řešení stavící na větší subtilnosti hlavních světlometů je ale prakticky jisté.
Jak by faceliftovaná jednička mohla vypadat ostatně naznačují i ilustrace členů fóra BimmerPost. Ty si sice vesměs jen lepí dohromady dvojku s jedničkou, reálný výsledek ale bude jistě podobný, jen světla nebudou o tolik užší. Více vám ostatně naznačí špionážní snímky webu Gmotors.co.uk, jejichž kompletní galerii si můžete prohlédnout zde. Nakonec dosvědčují i fakt, že liftingem projde pouze příď, na zádi nevidíme kamufláže ani špetku.
Kdy přesně BMW s modernizací vyrukuje, zatím nevíme, s ohledem na to, že s auty vyjíždí mimo fabriku (testovat tam asi moc není co, jde spíše o to poodkrýt karty), se to stane zřejmě velmi brzy - možná do konce letošního roku, možná začátkem toho příštiho...


Nějak takhle by mohla vypadat současná jednička po faceliftu - světlomery budou zřejmě o něco vyšší, ale ne tak moc jako doteď
Inspirací pro tyto nákresy se staly tyto a podobné špionážní fotky
Je zřejmé, že inovovaná příď vozu se bude více podobat nové řadě 2, která už se neoficiálně odhalila zcela
Pro srovnání současná jednička v provedení M135i
Zdroje: BimmerPost, Gmotors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva