Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 2019: nová generace shodí 250 kilo, M6 nabídne okolo 650 koní
11.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka bude k mání jen jako kupé a kabriolet. Vizuálně nabídne větší dynamičnost, stále ale půjde o GT.
BMW řady 6 bylo prozatím k mání ve třech generacích. Zatímco ta první vydržela ve výrobě v letech 1976 až 1989, u druhé moderní již došlo ke střídání stráží po sedmi letech. Ta třetí, která je ke koupi nyní, ovšem svůj životní cyklus opětovně o trochu natáhne. Nástupce by se totiž měla dočkat až v roce 2019, tedy osm let od zahájení prodeje. Na jakékoliv neoficiální vizualizace, spekulace a domněnky by tedy mohlo být ještě relativně brzo, přesto je ale již na světě náhled exteriéru.
Je logické, že s danou počítačovou retuší nemá automobilka pranic společného. Místo toho se svou troškou do mlýna přišel uživatel diskuzního fóra GermanCarForum známý pod přezdívkou Scott26/27. Ten kromě ilustrace odhalil některá fakta ze zákulisí, která by se mohla stát realitou. Scott je totiž zjevně napojen na výše postavené lidi přímo v BMW a tak o chystaných novinkách reportuje poměrně přesně a pravidelně.
Mnohé se samozřejmě může do roku 2019 změnit, v té době by přeci jen mnichovská automobilka mohla přesedlat na trochu jinou formu designového jazyka. Ten si prý bude brát značnou inspiraci z konceptu Vision Future Luxury, zároveň se ovšem nechá ovlivnit také klasickými modely E24 (první generace řady 6) a E9 (karosárnou Karmann vyráběné kupé známé také jako New Six CS). Počítat tedy můžeme se žraločí přídí.
Seseknuté partie by měly dekorovat třídimenzionální ledvinky, které se možná dočkají osmihranného ztvárnění. Mimo ně pak máme počítat s úzkými světlomety, neboť nová Šestka dostane laserovou technologii i organické diody. Tedy energeticky i prostorově nenáročné komponenty. Oproti tomu otvory v předním nárazníku doznají rozšíření, opatřeny však prý budou klapkami redukujícími odpor a usměrňujícími proudění vzduchu.
Přesunout se můžeme na záď, kde sloupek střechy bude končit až za zadním kolem. Díky tomu značka zkrátí zadní převis a přijde s mnohem dynamičtější siluetou. Nápomocna tomu přitom budou i úzká zadní světla, která budou usazena těsně pod odtrhovou hranou víka zavazadelníku. V jejich případě máme očekávat zachování tvaru písmene „L“, možná ovšem dojde k jejich vzájemnému propojení za pomoci speciální lišty.
Zmínit se můžeme také o konstrukci a platformě, která by měla být výsledkem kolaborace BMW a Toyoty. Počítat přitom máme se směsicí vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonu, kdy z uhlíkových vláken budou vyrobeny veškeré sloupky a dokonce i střecha. Díky tomu se sníží těžiště, v rámci hmotnosti pak má nová Šestka vážit o podstatných 250 kilogramů méně než stávající provedení.
V rámci karosářských verzí bude k mání jen kupé a kabriolet, ze současného Gran Coupé by se v budoucnu měla stát řada 8. Dále pak dorazí i BMW M6, přičemž to dostane ještě více karbonu než standardní verze. Zároveň přitom nabídne okolo 650 koní, díky čemuž lze počítat s mnohem působivější jízdní dynamikou. Stále ovšem půjde o GT, nikoliv o čistokrevný sporťák.

Chystané BMW 6 se již ukázalo na první ilustraci, realita však prý bude odlišná
Vzhledově by nová Šestka měla navázat na koncept Vision Future Luxury, který BMW představilo letos v Pekingu
Zdroj: GermanCarForum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva