Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 2019: nová generace shodí 250 kilo, M6 nabídne okolo 650 koní
11.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka bude k mání jen jako kupé a kabriolet. Vizuálně nabídne větší dynamičnost, stále ale půjde o GT.
BMW řady 6 bylo prozatím k mání ve třech generacích. Zatímco ta první vydržela ve výrobě v letech 1976 až 1989, u druhé moderní již došlo ke střídání stráží po sedmi letech. Ta třetí, která je ke koupi nyní, ovšem svůj životní cyklus opětovně o trochu natáhne. Nástupce by se totiž měla dočkat až v roce 2019, tedy osm let od zahájení prodeje. Na jakékoliv neoficiální vizualizace, spekulace a domněnky by tedy mohlo být ještě relativně brzo, přesto je ale již na světě náhled exteriéru.
Je logické, že s danou počítačovou retuší nemá automobilka pranic společného. Místo toho se svou troškou do mlýna přišel uživatel diskuzního fóra GermanCarForum známý pod přezdívkou Scott26/27. Ten kromě ilustrace odhalil některá fakta ze zákulisí, která by se mohla stát realitou. Scott je totiž zjevně napojen na výše postavené lidi přímo v BMW a tak o chystaných novinkách reportuje poměrně přesně a pravidelně.
Mnohé se samozřejmě může do roku 2019 změnit, v té době by přeci jen mnichovská automobilka mohla přesedlat na trochu jinou formu designového jazyka. Ten si prý bude brát značnou inspiraci z konceptu Vision Future Luxury, zároveň se ovšem nechá ovlivnit také klasickými modely E24 (první generace řady 6) a E9 (karosárnou Karmann vyráběné kupé známé také jako New Six CS). Počítat tedy můžeme se žraločí přídí.
Seseknuté partie by měly dekorovat třídimenzionální ledvinky, které se možná dočkají osmihranného ztvárnění. Mimo ně pak máme počítat s úzkými světlomety, neboť nová Šestka dostane laserovou technologii i organické diody. Tedy energeticky i prostorově nenáročné komponenty. Oproti tomu otvory v předním nárazníku doznají rozšíření, opatřeny však prý budou klapkami redukujícími odpor a usměrňujícími proudění vzduchu.
Přesunout se můžeme na záď, kde sloupek střechy bude končit až za zadním kolem. Díky tomu značka zkrátí zadní převis a přijde s mnohem dynamičtější siluetou. Nápomocna tomu přitom budou i úzká zadní světla, která budou usazena těsně pod odtrhovou hranou víka zavazadelníku. V jejich případě máme očekávat zachování tvaru písmene „L“, možná ovšem dojde k jejich vzájemnému propojení za pomoci speciální lišty.
Zmínit se můžeme také o konstrukci a platformě, která by měla být výsledkem kolaborace BMW a Toyoty. Počítat přitom máme se směsicí vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonu, kdy z uhlíkových vláken budou vyrobeny veškeré sloupky a dokonce i střecha. Díky tomu se sníží těžiště, v rámci hmotnosti pak má nová Šestka vážit o podstatných 250 kilogramů méně než stávající provedení.
V rámci karosářských verzí bude k mání jen kupé a kabriolet, ze současného Gran Coupé by se v budoucnu měla stát řada 8. Dále pak dorazí i BMW M6, přičemž to dostane ještě více karbonu než standardní verze. Zároveň přitom nabídne okolo 650 koní, díky čemuž lze počítat s mnohem působivější jízdní dynamikou. Stále ovšem půjde o GT, nikoliv o čistokrevný sporťák.
Chystané BMW 6 se již ukázalo na první ilustraci, realita však prý bude odlišná








![]()





Vzhledově by nová Šestka měla navázat na koncept Vision Future Luxury, který BMW představilo letos v Pekingu
Zdroj: GermanCarForum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 8 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Jednostopé okénko 11.02. 20:12 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
