Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2013: facelift řady 7 nafocen v Praze, zblízka
28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nestává se často, aby byl prototyp zahraniční automobilky přistižen v Česku. V případě faceliftovaného BMW 7 se to stalo, a to pořádně.
Už od loňska se ví, že BMW řady 7 letos potká relativně decentní facelift a toto rozhodně nejsou první snímky to dokladující. Zachycují jen o něco méně maskovaný vůz než při většině předchozích příležitostí, přesto skýtají minimálně dvě zajímavosti. Inovovanou sedmičku se jednak podařilo nafotit nejen za jízdy, ale i na místě, navíc hodně zblízka a včetně interiéru. Pro nás je pak jistě zajímavý i fakt, že přistižena byla v Praze, kde se něco podobného stává dosti zřídka. Že by u BMW přišli na to, že vůz, který si poradí s pražskými ulicemi a dálnicí D1, nepřekvapí v celé Evropě už zhola nic? Kéž by.
Ale opusťme podobné spekulace a podívejme se na samotné auto. Již v lednu jsme vám slovy nastínili, co a kdy by měl facelift přinést, nyní se na všechno můžeme podívat i na vlastní oči.
Při pohledu na zevnějšek je zřejmé, že největší BMW dostane po vzoru faceliftu modelu X6 o něco nižší hlavní světlomety s LED a koncová světla s trochu tmavším polykarbonátovým krytem a vícero světelnými diodami. Boční směrovky se přestěhují do vnějších zpětných zrcátek a upraveno bude i tvarování obou nárazníků. Tomu navíc budou vlastní i jiná, hranatá mlhová světla posunutá více směrem ke středu vozu.
Uvnitř zůstává na první pohled vše při starém, ale opravdu jen na první pohled. Při podrobnějším zkoumání je zřejmá změna přístrojové desky patrně s širším použitím LCD displejů a upravené rozhraní palubního systému iDrive, který bude nově možné ovládat i pomocí touchpadu jako v případě novějších Audi. Jinak se interiér zdá být nedotčen, dozajista ale lze počítat s upravenou nabídkou čalounění, obložení palubní desky či rozšířením prvků příplatkové výbavy.
O technice zatím můžeme jen spekulovat, docela pravděpodobně ale zní už starší informace o to, že sedmička bude po facelifitu nabízena i v provedení 750d xDrive, které pojme za své třikrát přeplňovaný naftový šestiválec z modelu M550d. Ten by měl nabídnout stejný výkon 381 koní a nejvyšší točivý moment 740 newtonmetrů, zbytek dieselových jednotek (730d a 740d) by pak mělo srovnat krok s řadou 5, takže výkony 3,0 l se zvýší z 245 na 258 koní a dvakrát přeplňovaná jednotka posílí z 306 na 313 koní.
Mezi benzínovými motory se dostane ke slovu vidlicový osmiválec N63B44TU o objemu 4,4 litru, který byl původně určen pro BMW 650i Gran Coupé. Předchozí V8 s identickým objemem produkovala 408 koní a 600 newtonmetrů, novější typ poskočil na 450 koní a 650 newtonmetrů. Napříč všemi motorizacemi by navíc měla být starší šestistupňová automatická převodovka nahrazena novějším osmistupňovým automatem ZF.
A kdy by se faceliftovaná sedmička měla oficiálně odhalit světu? Nic zatím není oficiální, v poslední době se ovšem často hovoří již o dubnovém autosalonu v Pekingu. Ať už ale bude prvně představena tam, a nebo jinde, do prodejů by se měla dostat letos v létě jako vůz modelového roku 2013.
Tip: Přečtěte si náš test současného BMW 730d.
























Takto se faceliftované BMW 7 producíruje po Praze











Pro srovnání současná sedmička bez M paketu, zde v provedení ActiveHybrid
Foto: Ondřej Maryša pro Autoforum.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
před 2 hodinami
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 08:26 - Snowman000
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
