Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 slaví 40 let luxusní specialitou. Podívejte se, jak vyrostlo a ztěžklo
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď značky měřila původně méně než pět metrů, nyní je úplně jinde. Své kulatiny slaví luxusním speciálem s exkluzivní výbavou.
Není žádným tajemstvím, že nová auta rostou, však automobilky se tímto posunem v tiskových zprávách chlubí při premiéře každé nové generace. Důvodem je pochopitelně očekávané zvětšení prostoru v kabině, které ocení zákazníci vozů většiny tříd. Pozoruhodné ovšem je, že když dojde na srovnání modelů, které dělí několik generací, chlubení je to tam.
Nejlépe jsme si to mohli ukázat o uplynulém víkendu, před nímž se BMW vytasilo s fotkami současné a původní řady 3, které dělí 40 let. Velikost obou vozů se rázem liší o desítky centimetrů, značka ovšem obě auta na fotkách postavila vedle sebe tak, že daný růst pomalu není patrný. A když už ano, spíše bychom s ním spojili generaci E21 než stávající model, přestože právě ten je větší - na délku takřka o 30 cm.
O ještě větší porci centimetrů přesahuje původní model stávající řada 7. Originál debutoval v roce 1977 a i v jeho případě tedy přichází ke slovu řádná oslava. A i tentokrát značka vyrukovala s novou limitovanou edicí, která je nazvána Edition 40 Jahre.
Ve srovnání se základem disponuje třeba specifickými barvami Frozen Silver a Petrol Mica, jenž spadají do katalogu divize BMW Individual. Bez ohledu na vaší volbu se přitom standardem stává jindy příplatkový aerodynamický paket M Performance, se kterým jsou spárovány černě lakované přední ledvinky. Kromě toho nechybí ani 20palcová litá kola, sada Shadow Line či plaketky na dveřních prazích a středovém sloupku. Další pak nalezneme v kabině na palubce před spolujezdcem.
Mimo to mohou zákazníci počítat v interiéru s nejlepším koženým čalouněním (opět z katalogu BMW Individual) ve variantách Smoke White/Cohiba či Smoke White/Black. Vpředu i vzadu lze očekávat komfortní sedadla, jejichž pohodlí ještě umocňují zakázkové polštáře. Dále pak nechybí specifické koberečky, za něž je rovněž zodpovědná divize BMW Individual. A to jsou pochopitelně jen ta nejzajímavější specifika upravené kabiny, která hýří luxusem. Nakonec, podívejte se do ní sami.
Pro celý svět bude k dispozici 200 exemplářů, přičemž zákazníci si mohou vybrat i libovolnou motorizaci. A volit mohou i mezi standardní či prodlouženou verzí, kdy první dosahuje délky 5 098 milimetrů, druhá pak 5 238 mm. Čtyřicet let stará řada 7 E23 vůči tomu měřila 4 860 mm, tedy o více než dvacet, respektive dokonce čtyřicet centimetrů méně.
Změnami prošla také šířka i výška, kdy novince naměříme 1 902 a 1 467 (resp. 1 479) milimetrů, zatímco originálu 1 800 a 1 430 mm. Zde tedy již rozdíl tak markantní není, v rámci hmotnosti ale jde znovu o pořádnou propast - i s plnou polní totiž generace E23 vážila 1 629 kilo, zatímco současné provedení zatíží váhu 1 755 kg už v základu. Pokud bychom vzali opačné extrémy, pak sedmička E21 v základu vážila 1 470 kg, vrcholná G11 v prodlouženém provedení (tedy vlastně G12) ukáže na váze 2 255 kg...











Nové limitované BMW řady 7 se ukázalo vedle originálu, jenž prodloužená verze přesahuje dokonce o více než 40 centimetrů na délku. Hmotnost se může lišit i o skoro 800 kg...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
před 6 hodinamiBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 1. den včera 18:19
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním včera 13:04
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona včera 10:41
- IRRC pokračovalo ve Schleizu, Červený je těsně před obhájením titulu včera 10:20
- MotoE: Novým lídrem Mattia Casadei včera 10:00
Nejnovější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
před 2 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
před 4 hodinamiŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
před 5 hodinami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
před 6 hodinamiAudi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva