Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 slaví 40 let luxusní specialitou. Podívejte se, jak vyrostlo a ztěžklo
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď značky měřila původně méně než pět metrů, nyní je úplně jinde. Své kulatiny slaví luxusním speciálem s exkluzivní výbavou.
Není žádným tajemstvím, že nová auta rostou, však automobilky se tímto posunem v tiskových zprávách chlubí při premiéře každé nové generace. Důvodem je pochopitelně očekávané zvětšení prostoru v kabině, které ocení zákazníci vozů většiny tříd. Pozoruhodné ovšem je, že když dojde na srovnání modelů, které dělí několik generací, chlubení je to tam.
Nejlépe jsme si to mohli ukázat o uplynulém víkendu, před nímž se BMW vytasilo s fotkami současné a původní řady 3, které dělí 40 let. Velikost obou vozů se rázem liší o desítky centimetrů, značka ovšem obě auta na fotkách postavila vedle sebe tak, že daný růst pomalu není patrný. A když už ano, spíše bychom s ním spojili generaci E21 než stávající model, přestože právě ten je větší - na délku takřka o 30 cm.
O ještě větší porci centimetrů přesahuje původní model stávající řada 7. Originál debutoval v roce 1977 a i v jeho případě tedy přichází ke slovu řádná oslava. A i tentokrát značka vyrukovala s novou limitovanou edicí, která je nazvána Edition 40 Jahre.
Ve srovnání se základem disponuje třeba specifickými barvami Frozen Silver a Petrol Mica, jenž spadají do katalogu divize BMW Individual. Bez ohledu na vaší volbu se přitom standardem stává jindy příplatkový aerodynamický paket M Performance, se kterým jsou spárovány černě lakované přední ledvinky. Kromě toho nechybí ani 20palcová litá kola, sada Shadow Line či plaketky na dveřních prazích a středovém sloupku. Další pak nalezneme v kabině na palubce před spolujezdcem.
Mimo to mohou zákazníci počítat v interiéru s nejlepším koženým čalouněním (opět z katalogu BMW Individual) ve variantách Smoke White/Cohiba či Smoke White/Black. Vpředu i vzadu lze očekávat komfortní sedadla, jejichž pohodlí ještě umocňují zakázkové polštáře. Dále pak nechybí specifické koberečky, za něž je rovněž zodpovědná divize BMW Individual. A to jsou pochopitelně jen ta nejzajímavější specifika upravené kabiny, která hýří luxusem. Nakonec, podívejte se do ní sami.
Pro celý svět bude k dispozici 200 exemplářů, přičemž zákazníci si mohou vybrat i libovolnou motorizaci. A volit mohou i mezi standardní či prodlouženou verzí, kdy první dosahuje délky 5 098 milimetrů, druhá pak 5 238 mm. Čtyřicet let stará řada 7 E23 vůči tomu měřila 4 860 mm, tedy o více než dvacet, respektive dokonce čtyřicet centimetrů méně.
Změnami prošla také šířka i výška, kdy novince naměříme 1 902 a 1 467 (resp. 1 479) milimetrů, zatímco originálu 1 800 a 1 430 mm. Zde tedy již rozdíl tak markantní není, v rámci hmotnosti ale jde znovu o pořádnou propast - i s plnou polní totiž generace E23 vážila 1 629 kilo, zatímco současné provedení zatíží váhu 1 755 kg už v základu. Pokud bychom vzali opačné extrémy, pak sedmička E21 v základu vážila 1 470 kg, vrcholná G11 v prodlouženém provedení (tedy vlastně G12) ukáže na váze 2 255 kg...











Nové limitované BMW řady 7 se ukázalo vedle originálu, jenž prodloužená verze přesahuje dokonce o více než 40 centimetrů na délku. Hmotnost se může lišit i o skoro 800 kg...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva