Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW G14/G15: nová řada 8 má své interní kódy, nahradí dnešní řadu 6
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná osmička cílí na modely Mercedesu, vůči nimž chtějí být lehčí a řidičštější. Přitom nahradí řadu 6, jejíž nástupce si podá Porsche 911.
Mít k dispozici křišťálovou kouli je snem každého automobilového novináře. Z ní bychom totiž snadno mohli vyčíst, co se má skutečně stát a co můžeme považovat za pouhé spekulace. Velmi by se nám přitom hodila při nahlížení do budoucnosti BMW. Ta se na jednu stranu hemží pohony předních kol, elektrifikací, hybridizací a autonomním řízením, tedy faktory, jež bychom v nabídce mnichovské automobilky ještě před pár lety nehledali.
Na druhou stranu ovšem ani BMW nehodlá úplně sejít z cesty, kterou několik desetiletí úspěšně kráčelo. V příštích letech bychom se tak měli dočkat jisté rošády v rámci portfolia, na jejímž konci bude stát hned několik sportovních modelů. Asi již sami tušíte, že řeč je zejména o příštích řadách 6 a 8, o kterých jsme se v poslední době párkrát zmiňovali. Dosud však veškeré informace byly lehce zastřené, dnes z nich ale jistou roušku tajemna sejmout můžeme, a to dokonce bez oné křišťálové koule.
Začneme řadou 6, kterou víceméně čeká konec. Ovšem pouze v té podobě, v jaké ji známe nyní. Stejně jako Mercedes chce i BMW svého vlastního rivala pro Porsche 911, jímž měla původně šestka být. Kupé i kabrioletu ovšem přebývá hromada kilogramů a chybí dynamické schopnosti. Automobilka z Mnichova by proto v rámci příští generace chtěla uvést na trh pouze variantu s pevnou střechou, jež se zaměří zejména na potěchu řidiče.
Jelikož se jedná o relativně čerstvé rozhodnutí, nemáme o voze prozatím žádné bližší zprávy. O to více se ovšem můžeme rozpovídat o návratu řady 8, která se dokonce již pyšní interním označením G14/G15. Je tak zjevné, že skutečně vznikne, přičemž na trh by měla dorazit na pomezí let 2019 a 2020. Dvojí označení přitom velmi pravděpodobně odkazuje na kupé a kabriolet.
O tom svědčí i fakt, že novinky mají odlákat zákazníky od Mercedesu S Coupe a S Cabrio. Rozhodně ale nemáme počítat s verzí se dvěma páry bočních dveří, neboť BMW se obává, že takový model by zbytečně kradl zákazníky řadě 7. Stejně jako tento model přitom i nové duo bude postaveno na modulární platformě CLAR, jen nejspíše při použití kratšího rozvoru.
I přes tento krok chce ovšem mnichovská automobilka porazit třícípou hvězdu vnitřním prostorem, zároveň má přitom disponovat nižší hmotností. To má umocnit jízdní dynamiku, o kterou se budou starat především šestiválcové a osmiválcové motory. Kromě toho se ovšem pod kapotu vejde i dvanáctiválec, stejně jako je víceméně jistotou hybridní ústrojí.
Modelová řada bude patřičně košatá, přičemž na jejím vrcholu stanou varianty M850 a M8. Druhá zmíněná nejspíše dostane přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, jehož výkon by měl vyšplhat na 650 či dokonce více koní. V případě řadového třílitrového šestiválce bychom se pak měli dočkat zhruba 450 koní.
Karty BMW má docela dobré, nezbývá než vyčkat, jakou partii s nimi skutečně odehraje. My pak jen dodáme, že souběžně s kupé a kabrioletem řady 6 zmizí i verze Gran Coupe, která se ovšem objeví v rámci nové Pětky, kde nahradí variantu GT. Pod stejný název pak BMW sloučí i řadu 3 GT a 4 Gran Coupe.
Chystané BMW řady 8 již dostalo interní označení, dost možná se přitom bude podobat tři roky starému konceptu Gran Lusso
Zdroj: Automobile, BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 52 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23