BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též

22.4.2017 | Petr Miler | 51 příspěvků

Není otázkou, zda, ale kdy přesně se to stane, říká viceprezident pro prodej a marketing. Jak pak tedy budou bavorské stroje přenášet výkon?

Že současné BMW nehoří pro manuální řazení, víme dobře. A je jedno, o jaké modely se jedná. Už jednou jsme skloňovali případ typu X1, u kterého se (v době beztak ne úplně svobodné volby způsobu řazení - některé verze byly k mání jen s automaty) v případě první generace uchylovalo 70 procent zákazníků k manuálům. Přesto firma pro druhou generaci manuální řazení skoro nenabízí, vůz adekvátně zdražila a dnes se holedbá tím, že o manuály v něm není zájem, když 70 procent zákazníků volí automatickou převodovku. Aby také ne, když si k většině motorizací nejde nic jiného pořídit...

To je ale případ modelu, u kterého o interakci řidiče a stroje zase tak moc nejde. Více ignorace je cítit z toho, že BMW po léta v Evropě vyrábělo modely M5 a M6 s manuálem, evropským zákazníkům je ale nedodalo ani na přání. Sem tam se do Evropy vrátí nějaký exemplář zpoza oceánu, který nám tento hořký fakt připomene - je obtížné pochopit, proč vám mnichovské dealerství mnichovské firmy nedodá v Mnichově vyráběný vůz, když o něj v Mnichově projevíte zájem. Takhle se racionálně smýšlející firma nechová - BMW určitou věc nedodává zákazníkům nikoli pro jejich nezájem, ale ze své vlastní vůle, i když ji vyrábí.

Co čekat do budoucna? Jenom mírné zhoršení, řekl by klasik. A možná i více než to. O budoucnosti převodovek se nyní rozpovídal viceprezident divize BMW M Peter Quintus a byl velmi nekompromisní. Během šesti či sedmi let očekává úplný konec manuálů v nabídce BMW a modely M se jej paradoxně dočkají ještě dříve. I když u M2, M3 i M4 (jinde už ruční řazení nedostanete) jde o docela žádanou věc starající se o dvoucifernou procentní část celkových prodejů, říká Quintus: „Nejsem si ani jistý, jestli příští generace M3 a M4 budou mít vůbec v nabídce manuál,” řekl doslova. Diplomatické „nebudou” vypadá nějak takto a konec manuálů v BMW se tak zdá být velmi na dohled - pár let jsou pro ně asi vrcholné vyhlídky.

Překvapivé ovšem je, že náhradu nejspíše nenajdou ve své aktuální alternativě, dvouspojkových automatech (DCT). I těm totiž Quintus věští smrt: „Je spíše otázkou, jak dlouho ještě budeme DCT nabízet. Jak dlouho to ještě může trvat?” ptá se a dodává, že dvouspojky mohou být brzy nahrazeny klasickými automaty s hydrodynamickými měniči. „Vidíme teď automaty s 9 nebo dokonce 10 stupni, takže v automatech je dnes spousta moderní techniky. DCT kdysi měly své výhody - byly lehčí a rychlost řazení byla vyšší. Teď je velká část oné rychlostní výhody pryč s tím, jak se automaty stávají lepšími a chytřejšími,” osvětluje důvody Quintus.

Není to ale jen o tom, co firmu skutečně trápí je trvanlivost, a to jak v případě dvouspojek, tak v případě manuálů - automaty s hydrodynamickým měničem tady tradičně zvládnou nejvíce. Quintus říká, že pro trvanlivý manuál byl limitem výkon kolem 450 koní a točivý moment okolo 600 Nm, dále už nemůže být garantována jeho trvanlivost. A když byl tázán, proč tedy BMW prostě nekoupí manuál od některého z amerických výrobců, kteří tradičně nabízí spolehlivá řešení i pro velké, silné osmiválce, řekl: „Zkoumali jsme na americké převodovky. A zjistili jsme, že jsou těžké a kvalita řazení je příšerná.”

Pár takových amerických manuálů jsme poznali a minimálně to druhé bychom neřekli, ale kdo chce kam... BMW se rozhodlo manuály pohřbít a teď k nim přidat i dvouspojky. A nerozmluví mu to asi nikdo, zájem zákazníků rozhodně ne.

BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 1 - BMW manualy DCT konec 01BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 2 - BMW manualy DCT konec 02
Toto řazení už v BMW M brzy neuvidíme. Bizarní je, že ani jedno

BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 3 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 01BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 4 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 02BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 5 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 03BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 6 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 04BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 7 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 05BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 8 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 06BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 9 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 07BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 10 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 08BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 11 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 09BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 12 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 10BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 13 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 11BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 14 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 12BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 15 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 13BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 16 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 14BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 17 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 15BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 18 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 16BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 19 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 17BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 20 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 18BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 21 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 19BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 22 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 20BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 23 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 21BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 24 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 22BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 25 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 23BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 26 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 24BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 27 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 25BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 28 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 26BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 29 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 27BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 30 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 28BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 31 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 29BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 32 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 30BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 33 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 31BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 34 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 32BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 35 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 33BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 36 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 34BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 37 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 35BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 38 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 36BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 39 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 37BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 40 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 38BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 41 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 39BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 42 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 40BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 43 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 41BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 44 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 42BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 45 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 43BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 46 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 44BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 47 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 45BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 48 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 46BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 49 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 47BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 50 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 48BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 51 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 49BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 52 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 50
Nové BMW M4 CS bylo představeno tento týden, „pochopitelně” bez manuálu

Zdroj: Drive

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 51 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše