Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak
29.9.2020 | Petr Miler
Je hořce vtipné, že co BMW vydává za vstřícný krok směrem k fanouškům ručního řazení, je pro ně ve skutečnosti definitivním ortelem.
O nových generacích BMW M3 a M4 se od jejich odhalení mluví jako málokdy dříve. Může za to hlavně jejich kontroverzní vzhled, který dal čelním ledvinkám podobu bobřích zubů a i designové pojetí některých dalších partií zejména u kupé dokáže vzbudit rozpaky. Není to ale to jediné, o čem se vedou vášnivé debaty.
Tím dalším je členitost nabídky, která zdánlivě vychází vstříc všem. Auto zatím dorazilo jako sedan a kupé, přijde ale i kabriolet, čtyřdvéřové kupé a dokonce i kombík. Navíc dorazí pohon zadních i všech kol, k dispozici bude manuál i automat. To zní jako skvělá zpráva, však každý si může vybrat, po čem zatouží. Z pohledu nadšenců má ale menší háček, tedy vlastně pořádný hák.
Manuál totiž nebude k dispozici pro vrcholnou verzi s pohonem všech kol a vyšším výkonem - budete si s ním tedy moci koupit slabší zadokolku a to je všechno. I to pár zájemců jistě osloví, nadšenci ale budou v pasti - ti chtějí manuál, ale současně chtějí vrchol techniky, maximum rychlosti, nechtějí si vesele řadit a u toho koukat, jak jim ujíždí nějaké „nemehlo” jen díky tomu, že má lepší auto, kterému se to jejich nedokáže vyrovnat, i kdyby si připlatili dva miliony. A tak velmi pochybujeme, že po této verzi sáhne větší množství lidí - krátkým průzkumem mezi současnými majiteli M3 F80 a M4 F82 s manuály jsme zjistili, že zájem o slabší verzi s manuálem nemá nikdo. Ostatně, tito lidé mají obvykle vrcholné verze Competition ve vysokých výbavách.
Bohužel se tak přesně potvrzují naše očekávání z předchozích let. BMW tímto postupem manuály nespasí, ale balancující na hraně propasti je skopne do strže. Být k dispozici pro vrcholné provedení, skoro jistě si udrží současný podíl na celkových prodejích a bude to důvod, aby žily dál (například Porsche prodává od doby jeho návratu do nabídky přes 40 % 911 GT3 s manuálem). Pokud se ale z manuální převodovky stane „sociální volba”, nebude ji chtít téměř nikdo. BMW pak v příští generaci manuál vynechá a řekne: Však jsme jej minule nabídli a nikdo ho nekupoval... Jenže vy jste jej nabídli ve verzi, po které většina zákazníků ručního řazení nestojí, dodali bychom my.
Možná to ale právě tak někdo od BMW chce. Držet v nabídce manuální verze je luxus, který si zřejmě už nechce dovolit a potřebuje argument dovnitř firmy, aby nad ním mohl udělat kříž. Pokud chcete na toto téma vědět víc, rozebírali jsme jej už kdysi v rámci komentáře rozhovoru s Chrisem Harrisem z Top Gearu, který je sám nadšencem pro ruční řazení, ale chce s ním mít to nejlepší auto, ne druhou ligu. Ostatně Porsche tím správným směrem kráčí i u dostupnějších modelů - s manuálem je nyní dostupná Carrera S, základní Carrera nikoli. BMW na to jde přesně opačně.
Nová BMW M3 a M4 se do řečí dostaly hlavně kvůli svému kontroverznímu vzlhledu, není to ale to jediné, čím probouzí vášně. Foto: BMW
Nabídnutím manuálu jen pro slabší verzi bez 4x4 BMW ruční řazení ve svých výkonných autech definitivně odpraví. Možná to ale právě tak chce, nakonec třeba předchozí M6 bylo možné koupit s manuálem, ale ne v Evropě, i když se vyrábělo v Mnichově a manažeři značky (toto je auto jednoho z nich) si verze s ručním řazením brali jako služební vozy. Jak absurdní... Foto: Autoforum.cz
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
včera - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu včera 16:41
- Smrtelná havárie v Hengelu včera 15:22
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním včera 10:00
- Dvě druhá místa v Hengelu pro Petra Najmana 13.5.2024
- Vítězný double pro Nicholase Spinelliho 13.5.2024
Nejčtenější články
- Čínská Škoda Karoq přímo od VW se ukázala v novém. Působí jednodušeji, ale stojí jen 288 tisíc Kč
15.4.2024 - Nové motory F1 pro rok 2026 jsou nesmysl, říká jejich geniální konstruktér. Piloti pojedou naplno v Monaku, na půl plynu v Monze
15.4.2024 - K mání je jeden z největších propadáků dějin aut, jeho výrobce zkrachoval po výrobě pouhých 14 vozů
15.4.2024 - Rusové dali na motor průhlednou vanu a za běhu ukázali, co se stane, když do něj nalijete moc oleje
15.4.2024 - Němci vybrali nejlepší ojetiny za míň než 125 tisíc Kč. Nemusí to být jen nuda kalibru Škody Roomster
15.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 23:32 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 05.14. 17:30 - pavproch
- Škoda Auto obecně 05.14. 16:05 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.14. 12:27 - Truck Daškam
- BMW Divize 05.14. 10:50 - M.Z.
- Video a Nordschleife, the best of 05.14. 10:48 - M.Z.
- Onboard videa 05.13. 23:31 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.13. 15:58 - řidičBOB