Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW před premiérou nové řady 3 detailně představilo její nový digitální kokpit
29.9.2018 | Petr Miler
Nejspíše už jenom dny nás dělí od premiéry nové generace BMW řady 3. Mnichovská automobilka v rámci lákání na ní detailně představila její nový, „živý” digitální kokpit.
Král je mrtev, ať žije král. Něco v tom smyslu budeme moci prohlásit už za pár dnů, kdy stávající BMW řady 3 generace F30 nahradí generace nová, která by si měla říkat G20. Automobilka už ji začala postupně odhalovat upoutávkami ukazující drobné části venkovního designu, zrovna v případě pojetí exteriéru ale nečekejme žádnou revoluci, na to je nejprodávanější model mnichovské značky zaryt příliš hluboko pod kůži milionů jeho dřívějších kupců. Kde se ovšem aspoň malá revoluce odehraje, je interiér, který bude ve vyšších specifikacích vybaven zbrusu novým digitálním kokpitem, kterému automobilka říká Live Cockpit.
Právě ten se nám BMW v rámci lákání na novou „trojku” rozhodlo pořádně představit, a tak jej do detailu přiblížíme i vám. V nové řadě 3 nebude slavit premiéru, ukázal se třeba už v nové X5 a právě tu automobilka využila k podrobnému průletu - interiér vozu na fotkách níže tedy patří právě X5, samotný digitální kokpit pracující s inovovaným operačním systémem BMW 7.0 ale bude úplně stejný. Co nabízí?
Předně si všimněte, že i v Mnichově se posouvají k postupnému spojení středového displeje infotainmentu (úhlopříčka 10,25 palce) s digitální přístrojovou deskou (12,3 palce) v jeden velký celek. Fyzicky zde obě obrazovky spojeny nejsou, vizuálně ale splývají a jsme si celkem jisti, že příští generace téhož už spojení dokoná. Systém také nově nabídne možnost online aktualizací nejen sama sebe, ale do budoucna i vybraných částí vozu, ve stylu „OTA updatů” (over-the-air update, aktualizace vzduchem) Tesly.
V případě ovládání si systém podrží všechny současné možnosti - k dispozici je fyzický ovladač iDrive, dotyková obrazovka, ovládání gesty i hlasem. V tomto je BMW nejliberálnější z výrobců a každý si může vybrat, co mu vyhovuje nejlépe. To ale neznamená, že by tato oblast zůstala bez modernizace - hlasové ovládání prý má být ještě přirozenější a ovládání gesty rozšíří počet takto dostupných funkcí z pěti na sedm; bez dalšího upřesnění, o které půjde.
Rozhraní infotainmentu bylo upraveno směrem k plošší struktuře, nově také zahrnuje možnost rychlého přístupu k nejpoužívanějším funkcím dle volby. Digitální přístrojovka pak definitivně dává vale napodobování struktury klasických „budíků” a jde čistě digitální cestou, která má nejlépe využít možností displeje. Povšimněte si na snímcích, že díky tomu dostal větší prostor výstup navigačního systému, který nyní dokáže zabrat většinu displeje, aniž by zásadně narušoval vnímání ukazatele rychlosti či otáček motoru.
Jak jsme zmínili, tento systém dostane nová X5, navrátivší se řada 8 i nová Z4, největší parádu ale jistě nadělá ve zbrusu nové řadě 3 - ostatní zmíněné modely jsou vedle ní okrajovou záležitostí, snad jen X5 lze označit za masovější záležitost. Níže se v předstihu můžete podívat, co všechno dovede, nezajímavá prohlídka to rozhodně není.




















BMW krátce před premiérou nové řady 3 detailně představilo nový digitální kokpit, který dostane. Použilo k tomu interiér nové X5, vnitřek nové trojky je zatím tajemstvím. Tedy až na onu digitální část...
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
před 2 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
Absurdní čtyřválcový Mercedes C od AMG skutečně končí, déle jak tři roky se na trhu trápit nevydržel
19.11.2025
Kia zastavila příchod další elektrické novinky na některé trhy, ač o ní ještě loni básnila. Tohle nevypadá dobře
19.11.2025
Mezi šéfem Koenigseggu a jedním z jeho zákazníků zuří otevřený spor, firma je prý „letadlo”, její auta šmejd
19.11.2025
„Normální” Mercedes CLA dnes koupíte už jen v bazarech, levněji dostanete víc než v showroomech automobilky
19.11.2025
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
19.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 08:32 - Brus
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
