BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec

Mnichovská značka otevřela v Británii svou první prodejnu zaměřenou na elektrickou a hybridní mobilitu. Modely už i vystavuje, ale zatím neprodává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec

14.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mnichovská značka otevřela v Británii svou první prodejnu zaměřenou na elektrickou a hybridní mobilitu. Modely už i vystavuje, ale zatím neprodává.

O porodních bolestech projektu elektrických a sportovních hybridních modelů mnichovské automobilky jsme se něco dozvěděli před pár týdny z neoficiálních zdrojů. Ty kromě obav o budoucnost této vývojové větve BMW naznačily, že firma není ve stavu, kdy by si mohla dovolit nové vozy řady „i“ odpískat a utopit je v účetnictví jako čistou ztrátu.

Bavorská značka se do diskusí na podobné téma pochopitelně nepouští, protože i kdyby jejich bateriové dílo opravdu stálo před krachem, bude v duchu nejlepších tradic PR s úsměvem tančit až do samotného konce. Současný stav je ale podle některých indicií takový, že to prostě BMW zkusí rozjet a pak už se děj vůle trhu a boha.

Kde ale začít? Odpověď se nabízí vlastně sama. Stačí se pouze zamyslet, které město jde co nejtvrději po peněženkách řidičů obyčejných osobních automobilů a naopak pozitivně diskriminuje cokoli s akumulátorem a elektromotorem, i kdyby „přídavný“ spalovací motor žral ve skutečnosti permanentních dvacet na sto.

No jistě, Londýn. Právě tam BMW (v sousedství Kensingtonských zahrad a Hyde parku) otevřelo na ulici Park Lane 55 svou novou prodejnu nazvanou BMW i Park Lane. Menší perličkou je, že Němcům se z této konkrétní, určitě ne levné adresy podařilo vystrnadit Lexus.

Další (předpokládáme, že podobně naladěná) města pochopitelně budou následovat, nicméně menší zastávku v showroomu bychom si mohli dát. BMW totiž kromě otevření prestižních prostor vyrukovalo s několika novinkami. Předně asi stojí za zmínku model i3 - elektromobil o slušné hmotnosti 1 250 kg, vybavený motorem o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 newtonmetrů, který je schopen podle výrobce dosáhnout stovku za osm vteřin a jezdit nejvyšší rychlostí 150 km/h. Pokud nám je známo, technika se neměnila, interiér ale ano. V kabině se objevilo nové dřevěné obložení z bambusu, jiné čalounění z přírodní kůže a koberečky z ovčí vlny. Výroba se podle dostupných správ rozjede v příštím roce v Lipsku.

Zajímavý doplněk se objevil také v zavazadlovém prostoru i3, který by měl podle BMW prodloužit dojezd jednoho z cestujících o 25 až 40 kilometrů (v závislosti na jeho hmotnosti a podmínkách na silnici). Řeč je o dvacetikilogramovém elektrickém kole „i Pedelec“ (Pedal Electric Cycle - to vyjadřuje tat tajemná, nedávno registrovaná značka) vyrobeném z hliníku a karbonu, schopném dosáhnout rychlosti 25 km/h, rekuperovat energii při volnoběhu nebo zpomalování a o neznámé ceně. Majitelé i3 ale o něm budou jistě přemýšlet, když jim bude náležitě vysvětleno, že ani v případě vybití akumulátorů v autě nezůstanou imobilní. Rozumnější ale asi bude nabíjet jej z domácí zásuvky (čtyři hodiny, říká BMW) než využívat tu pro něj určenou v kufru i3, to by se pak prodloužení dojezdu asi příliš nekonalo.

A co v případech, když i to bude málo? Snadné řešení, pomůžou obyčejná BMW se spalovacím motorem. Vážně. Mnichov v rámci programu „i“ bude kromě jiného svým zákazníkům poskytovat různé asistenční služby, jako třeba aktualizaci map s podklady o sítích dobíjecích stanic, ale také zajišťovat honosně znějící „Flexibilní řešení mobility“, což není nic jiného, než obyčejná zápůjčka BMW s benzínovým nebo naftovým motorem.

K úplnosti nám chybí už jen model i8 a také k němu něco máme. Ekologicky uvědomělí občané s hlubší kapsou z něj ale radost mít nebudou. Výroba by se měla rozjet v roce 2014, a přestože konečná cena ještě nebyla stanovena, britský Autocar někde zjistil, že nebude menší než 100 tisíc Eur, v přepočtu cirka dva a půl milionu korun. A to jsou luxusní a sportovní auta v na ostrovech z důvodu vysokého daňového zatížení značně levnější než v Evropě.


BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 1 - BMW i3 nove 02BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 2 - BMW i3 nove 03BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 3 - BMW i3 nove 04BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 4 - BMW i3 nove 05BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 5 - BMW i3 nove 01BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 6 - BMW i3 nove 06BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 7 - BMW i3 nove 07BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 8 - BMW i3 nove 08BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 9 - BMW i3 nove 09BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 10 - BMW i3 nove 10BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 11 - BMW i3 nove 11BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 12 - BMW i3 nove 12BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 13 - BMW i3 nove 13BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 14 - BMW i3 nove 14BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 15 - BMW i3 nove 15BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 16 - BMW i3 nove 16BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 17 - BMW i3 nove 17BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 18 - BMW i3 nove 18BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 19 - BMW i3 nove 19BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 20 - BMW i3 nove 20BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 21 - BMW i3 nove 21BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 22 - BMW i3 nove 22BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 23 - BMW i3 nove 23BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 24 - BMW i3 nove 24BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 25 - BMW i3 nove 25BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 26 - BMW i3 nove 26BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 27 - BMW i3 nove 27BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 28 - BMW i3 nove 28BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 29 - BMW i3 nove 29BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 30 - BMW i3 nove 30BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 31 - BMW i3 nove 31BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 32 - BMW i3 nove 32BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 33 - BMW i3 nove 33BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 34 - BMW i3 nove 34BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 35 - BMW i3 nove 35
Docela by nás zajímalo, pro kolik showroomů má BMW postaveno prototypy i3 a i8, když je zatím sériově nevyrábí

Zdroje: BMW, Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše