Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé

Dvě novinky Borgwardu jsou menší než frankfurtská BX7 a v maximu nabídnou až 428 koní hybridní síly. Kdy se objeví v Evropě v prodeji, není známo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé

29.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvě novinky Borgwardu jsou menší než frankfurtská BX7 a v maximu nabídnou až 428 koní hybridní síly. Kdy se objeví v Evropě v prodeji, není známo.

Znovuzrození automobilky Borgward, které odstartoval model BX7, představený vloni ve Frankfurtu, pokračuje dvěma menšími modely. V Ženevě se ukážou Borgwardy BX5 a BX6 TS, které jsou v podstatě dvěma verzemi jednoho auta, jen je jedno z nich praktičtější než to druhé.

Podobně jako v případě BX7 to jsou crossovery a jak vidno ze jmen, příliš úsilí se automobilce vyvinout nechtělo. BX7 je klasické SUV, BX6 TS chce naopak siluetou střechy připomínat kupé. Jaká náhoda, že lichá čísla jsou u „klasik” a sudá u verzí s pseudo-sportovně střiženým kabátem, když to BMW i Audi mají nastaveno úplně stejně.

Typ BX5 je označený jako „prototyp blízký sériové výrobě” a po technické stránce tu údajně není nic, co by se nedalo běžně vyrobit a prodávat. Existuje verze vybavená jen spalovacími motory a také plug-in hybrid, který údajně nabídne okolo 260 koní. Přesná technická data ale zatím nejsou k dispozici.

Kříženec kupé a SUV s názvem BX6 TS - co to znamená, nevíme; Turbo Sport? - chce být „výjimečně sportovní” verzí. Jak toho dosáhne se svým nutně vysokým těžištěm, nemáme tušení a kloníme se k verzi, že to jsou z největší části marketingové řeči. Vrcholná verze, také plug-in hybrid, ovšem má nabídnout 428 koní, takže tu asi bude muset být lepší odpružení a brzdy než u základního modelu.

BX6 TS se od svého praktičtějšího sourozence liší trochu také designem. Má méně archaicky působící přední masku a i nárazník je jiný. Také tu jsou jiná zadní světla a samozřejmě jiné páté dveře - tohle auto je pořád v podstatě pětidveřový hatchback, i když si chce nechat říkat kupé. Nemá ani bezrámová okna.

Známe také rozměry modelu BX5 - má být 4 483 mm dlouhý, 1 876 mm široký a 1 677 mm vysoký. Stejně jako výše zmíněný model BX7, i tato dvě auta se mají prodávat primárně v Číně, ovšem pokud se modely Borgwardu odhalují na největších evropských autosalonech, asi bude snaha se s nimi dostat i na evropské silnice.

Kdy - a zda vůbec - se tak stane a jaké značka případně nasadí ceny, je zatím ve hvězdách. Pokud skutečně budou mít Borgwardy pod slupkou techniku Audi, byť možná ne úplně nejnovější, asi nebudou moci být úplně levné. Na druhou stranu, pokud se chtějí uchytit, budou muset přijít s cenami mnohem zajímavějšími než zavedená evropská konkurence. A to je trochu bludný kruh...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé - 1 - 2016 borgward bx5 zeneva 01Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé - 2 - 2016 borgward bx5 zeneva 02Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé - 3 - 2016 borgward bx5 zeneva 03
Borgward BX5 je praktickou verzí

Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé - 4 - 2016 borgward bx6 zeneva 01Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé - 5 - 2016 borgward bx6 zeneva 02Borgward BX5 a BX6 TS jsou dvě nová SUV, to druhé si hraje na sportovní kupé - 6 - 2016 borgward bx6 zeneva 03
BX6 TS bude silnější a má odvážnější design

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.