Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu

Britský roadster má pod kapotou 4,8litrový atmosférický osmiválec, karbonovou karoserii a hliníkové šasí. Vzniknout má jen 70 exemplářů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu

28.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský roadster má pod kapotou 4,8litrový atmosférický osmiválec, karbonovou karoserii a hliníkové šasí. Vzniknout má jen 70 exemplářů.

O znovuzrození automobilky Bristol jsme se zmiňovali před pár dny, kdy se ven dostaly první snímky nového roadsteru s názvem Bullet. Přitom jsme uvedli, že slavnostní odhalení proběhne ještě tento měsíc. A jelikož se červenec chýlí ke svému závěru, není asi překvapením, že oficiální premiéra je tu. Začneme přitom u názvu, jenž odkazuje k legendárnímu letadlu Bristolu z první světové války.

Po druhé světové válce pak výrobce někdejších dvouplošníků pro změnu spustil svou automobilovou divizi, nový Bullet tak odkazuje na její 70. výročí. Vyrobeno tedy bude jen sedmdesát exemplářů, přičemž všechny bude pohánět 4,8litrový atmosférický osmiválec, jenž BMW používalo u předchozí generace SUV X5. Tato pohonná jednotka přitom dává k dobru 370 koní.

O přenos výkonu na zadní kola se stará šestistupňový manuál či automat ZF, jež byly taktéž dříve určeny mnichovskému SUV. Tímto krokem Bristol taktéž odkazuje na minulost, neboť právě s přepracováním BMW 326 jsou jeho počátky spojeny. Tím ale historii již ponechme stranou a pojďme se soustředit pouze na moderní stroj s hmotností 1 1000 kg.

O tak nízkou cifru se stará zejména kombinace karbonové karoserie a hliníkového šasí. Bullet tedy nabízí působivý poměr 336 koní na tunu, což vede ke zrychlení z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost byla omezena na 250 km/h. O bezpečné zastavení se starají brzdy AP Racing, o tlumiče se postarala kanadská firma Multimatic.

Dvoumístný roadster je 4,2 metru dlouhý, 1,86 metru široký a 1,2 metru vysoký, čímž se rovná Porsche Boxster. Ve srovnání s německou konkurencí však nedisponuje ani plátěnou, ani pevnou střechou. I to se samozřejmě projevilo na hmotnosti, stejně jako na čistotě designu, jenž navrhla nejmenovaná italská karosárna (spekuluje se o Pininfarinovi).

Uvnitř je možné, stejně jako zvenčí, očekávat styl retro, nicméně veškeré doplňky jsou již moderní. Kromě koženého čalounění tak dorazil dotykový displej či multimédiální systém, který nabízí připojení k internetu, příjem digitálního rádia nebo možnost spárování s mobilními telefony. U každého vozu samozřejmě bude velký prostor pro personalizaci.

Cena má odstartovat pod 250 000 GBP (cca 8,1 milionu korun), přičemž ruční výroba (každý kus zabere dva týdny) bude zahájena ještě letos a první exempláře zamíří ke svým majitelům hned zkraje příštího roku. Značka dodává, že aktuálně již eviduje celou řadu objednávek, a to jak na verzi s volantem napravo, tak i nalevo.

Zákazníci ze Spojených států mají kvůli chybějící homologaci smůlu, pamatováno na ně však má být u dalších modelů značky. Ty mají dorazit ještě před koncem dekády, přičemž používat již budou hybridní motory. Bullet je tak sice novým začátkem Bristolu, zároveň však končí éru vozů osazených atmosférickým osmiválcem.


Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 1 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 01Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 2 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 02Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 3 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 03Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 4 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 04Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 5 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 05Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 6 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 06Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 7 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 07Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 8 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 08Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 9 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 09Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 10 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 10Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 11 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 11Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 12 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 12Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 13 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 13Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 14 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 14Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 15 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 15Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 16 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 16Bristol Bullet plně odhalen, britské retro má 336 koní na tunu   - 17 - Bristol Bullet 2017 prvni oficialni sada 17
Bristol Bullet je posledním modelem značky, který používá atmosférický osmiválec. Ten dává k dobru 370 koní na 1 100 kilogramů hmotnosti

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše