Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové odhalili nový nejrychlejší sedan světa, v přepychu peláší až 333 km/h
11.6.2019 | Petr Prokopec
Několik zdánlivě protichůdných extrémů spojuje v těle jednoho vozu nové Bentley Flying Spur. Je mimořádně přepychové a s motorem V12 biturbo i mimořádně rychlé.
První generace Bentley Flying Spur přišla na trh již v roce 2005. Druhá následovala o osm let později, nicméně britská automobilka sáhla pouze po vizuální modernizaci a odstranění slova „Continental“ z názvu. Technicky se toho však příliš mnoho nezměnilo. Nebylo proto vlastně překvapivé, že se v případě generace třetí začalo spekulovat o výrazném odklonu od dvoudveřových sourozenců. Jak se však nyní ukazuje, šlo jen o řeči. Nový Flying Spur je stejně jako to předchozí čtyřdveřovou verzí aktuálního Continentalu GT.
Novinka má zcela odlišnou architekturu než předchozí generace, natáhla se na 5 304 milimetrů v rámci délky a o 130 mm na 3 195 mm v případě rozvoru. Většina z toho připadla na prostor pro nohy zadních pasažérů, kteří tak již nebudou muset závidět lidem na zadních sedadlech Škody Superb, že mají k dispozici více místa. Kromě toho mohou zákazníci vybírat mezi 15 barvami koženého čalounění, které může ozvláštnit třídimenzionální diamantové prošívání - použité u tohoto vozu vůbec poprvé v oboru.
Nechybí samozřejmě dřevěné obložení, jemuž společnost dělá otáčivý 12,3palcový centrální displej. Ten lze zcela skrýt za dřevěným panelem, mimo to je k dispozici také třetí strana ozdobená kompasem či ukazatelem venkovní teploty. Standardem je pak audio systém s 10 reproduktory, milovníci hudby však mohou sáhnout také po aparatuře Bang & Olufsen s 16 reproduktory a výkonem 1 500 wattů či dokonce po systému Naim, který se pyšní 19 reproduktory a 2 200 watty.
Z interiéru se můžeme přesunout k zevnějšku, který sice připomíná svého předchůdce, ovšem dle autorů jde o zcela nový design. Jak bylo naznačeno již v úvodu, Flying Spur čerpá řadu detailů od svých dvoudveřových sourozenců, vůči nimž se liší snad jen snadnějším přístupem na zadní sedadla. Standardem se stanou 21palcová litá kola a čelní maticové LEDky. Verze Mulliner dostane o palec větší kola, lze si připlatit i za obří panoramatickou střechu.
Vůbec poprvé se nějaké Bentley chlubí zajížděcí soškou „létajícího B“, která je navíc podsvícená a při příchodu řidiče může spustit malé divadlo. Zarážející je možná pro řadu lidí netradičně stylizovaná maska chladiče, v jejímž případě automobilka čerpala inspiraci u modelu S1 Continental Flying Spur z roku 1957. Vyvedena může být v chromu či lesklé černi, stran toho mohou zákazníci sáhnout po 17 odstínech karoserie. Světla pak mají chromové obroučky, díky nimž září, aniž by byly aktivovány.
Zamířit můžeme pod kapotu, kam se nastěhoval šestilitrový dvanáctiválec twin-turbo naladěný na 635 koní a 900 Nm točivého momentu. Na druhé straně rovnice přitom stojí 2 435 kilogramů, i přes tuto nemalou hmotnost však vůz díky osmistupňové automatické převodovce a pohonu všech kol zvládne stovku za 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vyšplhala na 333 km/h. Flying Spur se tak chlubí spíše parametry supersportu než luxusní limuzíny a hlásí se o titul nejrychlejšího sedanu světa. Tento primát do loňska patřil Astonu Martin Rapide s 338 km/h, ten se ale už nevyrábí. Štafetu po něm tak převzala Alpina B7 s 328 km/h a právě tu nyní Bentley o 5 km/h překonává.
Aby vůz nebyl schopný jen v přímém směru, ale také v zatáčkách, dostal jako vůbec první Bentley i systém řízení všech čtyř kol. V nízkých rychlostech se ta zadní otáčejí v opačném směru než přední, aby došlo ke zmenšení průměru otáčení, zatímco při vyšším tempu zaujímají stejný úhel a navyšují stabilitu. Zmiňovaný systém 4x4 pak není nastaven nastálo v poměru 60:40, ale naopak v závislosti na konkrétní situaci upravuje přerozdělení výkonu.
O bezpečné zastavení se starají 420milimetrové přední kotouče, zatímco maximální komfort zajišťuje vzduchový podvozek. Tím dochází k lepšímu tlumení, stran toho může vaše pozadí počítat ještě s masážemi. Předobjednávky začnou být přijímány na podzim, první exempláře však k zákazníkům dorazí až zkraje příštího roku.
Navzdory všem spekulacím je nové Bentley Flying Spur stejně jako to předchozí čtyřdveřovou verzí kupé Continental GT. To mu ale nic neubírá na mimořádnosti a atraktivitě
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 7 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 9 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 10 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
dnes - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha