Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa

Některými obávaná, jinými vítaná spolupráce Astonu Martin a koncernu Daimler konečně došla svého naplnění. DB11 s V8 málo rozhodně nenabízí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa

28.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Některými obávaná, jinými vítaná spolupráce Astonu Martin a koncernu Daimler konečně došla svého naplnění. DB11 s V8 málo rozhodně nenabízí.

Nevyhnutelné stalo se skutečností. Aston Martin již dříve oznámil začátek spolupráce s německým koncernem Daimler a nyní přichází s první vlaštovkou společného úsilí. Tou se stává kupé DB11, které sice již známe, ovšem pouze jako verzi poháněnou přeplňovaným 5,2litrovým dvanáctiválcem. Nově ovšem Britové pod přední kapotu napěchovali německou pohonnou jednotku, a to čtyřlitrový osmiválec twin-turbo.

Tento agregát již známe z řady modelů AMG, pro potřeby Astonu Martin však byl výrazně přepracován. Dostal tak kupříkladu zakázkové sání, odlišný výfuk či specifické „mokré” mazání. Jiné je také řízení motoru, které mělo zlepšit také odezvu plynu a všechny modifikace měly být podřízeny nejen maximální jízdní dynamice, ale také dosažení zvukové kulisy, jenž je pro Aston Martin typická.

Změn je tedy ve výsledku hodně, při pohledu na výkon 510 koní, který je stejný jako u německých vozů, však nejsou znát. Vůči takovému Mercedesu-AMG GT S ovšem vzrostl točivý moment, a to z 650 na 675 Nm. Jelikož ovšem britské kupé váží o něco více (1 760 kg versus 1 645 kg), nejspíše nepřekvapí, že jeho dynamika nakonec není tak oslnivá jako u modelu z Affalterbachu.

Neznamená to ovšem, že byste nad novinkou měli lámat hůl. Sprint na stovku za rovné 4 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u AMG GT S) rozhodně nepatří mezi nejhorší, maximálka 301 km/h (- 9 km/h) taktéž ne. Zvláště když německému modelu vlastně v případě akcelerace na stovku nestačí ani zmiňované dvanáctiválcové DB11, které k dané disciplíně potřebuje 3,9 sekundy.

Dynamiku ale již hoďme za hlavu, zmínit musíme ještě další rozdíly mezi variantami V8 a V12. Ty souvisí s odlišnými úchyty motoru i jinak naladěným podvozkem, přičemž novinka dostala do vínku specifickou charakteristiku pružin, tlumičů i stabilizátorů. V rámci vzhledu pak dorazila unikátní 20palcová litá kola či pouze dva výdechy horkého vzduchu v kapotě místo čtyř.

V interiéru se již pranic neliší, tedy stran položek standardní výbavy, jenž korespondují s nižší cenou. Nicméně zákazníci mají u osmiválcové i dvanáctiválcové verze ty samé možnosti, což platí také pro individualizaci divizí Q by Aston Martin. Tím jsme ale na konci představení, pročež jen dodáme, že DB11 V8 startuje na sumě 144 900 GBP (cca 4 336 000 Kč).


Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 1 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 01Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 2 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 02Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 3 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 03Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 4 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 04Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 5 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 05Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 6 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 06Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 7 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 07Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 8 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 08Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 9 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 09Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 10 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 10Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 11 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 11Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 12 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 12Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 13 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 13Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 14 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 14Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 15 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 15Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 16 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 16Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 17 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 17Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 18 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 18Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 19 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 19Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 20 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 20Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa - 21 - Aston Martin DB11 V8 2017 prvni sada 21
Aston Martin DB11 je prvním vozem britské značky, který dostal V8 od AMG

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše