Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa
28.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Některými obávaná, jinými vítaná spolupráce Astonu Martin a koncernu Daimler konečně došla svého naplnění. DB11 s V8 málo rozhodně nenabízí.
Nevyhnutelné stalo se skutečností. Aston Martin již dříve oznámil začátek spolupráce s německým koncernem Daimler a nyní přichází s první vlaštovkou společného úsilí. Tou se stává kupé DB11, které sice již známe, ovšem pouze jako verzi poháněnou přeplňovaným 5,2litrovým dvanáctiválcem. Nově ovšem Britové pod přední kapotu napěchovali německou pohonnou jednotku, a to čtyřlitrový osmiválec twin-turbo.
Tento agregát již známe z řady modelů AMG, pro potřeby Astonu Martin však byl výrazně přepracován. Dostal tak kupříkladu zakázkové sání, odlišný výfuk či specifické „mokré” mazání. Jiné je také řízení motoru, které mělo zlepšit také odezvu plynu a všechny modifikace měly být podřízeny nejen maximální jízdní dynamice, ale také dosažení zvukové kulisy, jenž je pro Aston Martin typická.
Změn je tedy ve výsledku hodně, při pohledu na výkon 510 koní, který je stejný jako u německých vozů, však nejsou znát. Vůči takovému Mercedesu-AMG GT S ovšem vzrostl točivý moment, a to z 650 na 675 Nm. Jelikož ovšem britské kupé váží o něco více (1 760 kg versus 1 645 kg), nejspíše nepřekvapí, že jeho dynamika nakonec není tak oslnivá jako u modelu z Affalterbachu.
Neznamená to ovšem, že byste nad novinkou měli lámat hůl. Sprint na stovku za rovné 4 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u AMG GT S) rozhodně nepatří mezi nejhorší, maximálka 301 km/h (- 9 km/h) taktéž ne. Zvláště když německému modelu vlastně v případě akcelerace na stovku nestačí ani zmiňované dvanáctiválcové DB11, které k dané disciplíně potřebuje 3,9 sekundy.
Dynamiku ale již hoďme za hlavu, zmínit musíme ještě další rozdíly mezi variantami V8 a V12. Ty souvisí s odlišnými úchyty motoru i jinak naladěným podvozkem, přičemž novinka dostala do vínku specifickou charakteristiku pružin, tlumičů i stabilizátorů. V rámci vzhledu pak dorazila unikátní 20palcová litá kola či pouze dva výdechy horkého vzduchu v kapotě místo čtyř.
V interiéru se již pranic neliší, tedy stran položek standardní výbavy, jenž korespondují s nižší cenou. Nicméně zákazníci mají u osmiválcové i dvanáctiválcové verze ty samé možnosti, což platí také pro individualizaci divizí Q by Aston Martin. Tím jsme ale na konci představení, pročež jen dodáme, že DB11 V8 startuje na sumě 144 900 GBP (cca 4 336 000 Kč).
Aston Martin DB11 je prvním vozem britské značky, který dostal V8 od AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 32 minutami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 2 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch