Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde
5.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod elektrifikace je dle technického viceprezidenta sportovní divize nevyhnutelný. Elektromotor a baterie však nesmí zvýšit hmotnost a umenšit zážitky.
Mnichovská automobilka již několikrát prohlásila, že divize BMW M není hybridizaci a elektrifikaci zrovna nakloněna. Podle technického viceprezidenta Dirka Hackera ale sportovní oddělení alokované v Garchingu do budoucna nic jiného nečeká. Rozhodně však nemáme počítat s příchodem plug-in hybridní techniky, která pomůže řešit stále přísnější emisní regulace. Jak se totiž ukázalo, nízká spotřeba či „bezemisní“ dojezd nepatří na seznam priorit klientely této divize.
„Zjistili jsme, že naši zákazníci netouží po jízdě bez spalovacího motoru,“ říká k celé záležitosti Hacker. Zároveň však dodává, že hybridní technice se majitelé sportovních vozů značky nebrání. „Chtějí ovšem vědět, zda dané změny povedou ke zlepšení výkonu.“ Ryzí elektromobil s písmenem M ve znaku je tedy minimálně pro nejbližší roky mimo hru, místo toho se BMW bude zabývat tím, zda je sportovní divize již připravena na adopci hybridního ústrojí.
Podle Hackera je přitom podstatná hlavně hmotnost, neboť technický viceprezident momentálně není ochoten přistoupit k obětování jízdních zážitků jen ve prospěch vyššího výkonu a nižší spotřeby. „Hmotnost je pro nás velmi důležitá. Nemyslím si, že dostat pod kapotu našich modelů co nejvyšší počet koní, je dobrým nápadem. Naší filozofií vždy byla ta správná rovnováha mezi výkonem a jízdními zážitky.“
Divize M se tedy momentálně bude zabývat hlavně tím, jak instalace elektromotoru a baterií ovlivní rozložení kilogramů mezi přední a zadní nápravu. A zároveň, zda hybridní technika také neposune ručičky vah až zbytečně nahoru. Pokud přitom budou v každém ohledu shledána negativa, pak se evidentně dočkáme dalšího vývoje na poli specifických strukturálních řešení. Jinými slovy, hybridní ústrojí bude kompenzovat více karbonu.
Dostaly tedy automobilky konečně dostaly rozum a již se nehrnou bezhlavě směrem, kterým je nutí kráčet Evropská unie a ostatní legislativy? A nebo jen stejný přístup halí do líbivějšího kabátu? To je otázka, na kterou odpoví jen čas - zatim nelze říci, že se BMW nevydalo na scestí, jímž násilná, neevoluční snaha o prosazování alternativního ústrojí, downsizingu a dalších podobných experimentů nepochybně je.
Budoucí generace BMW M3 nejspíše již dorazí s hybridní technikou. Ta se ale má zaměřit na zvýšení výkonu, nikoliv snížení spotřeby a emisí či jízdu čistě na elektřinu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva