Budoucnost Bugatti: Galibier opět blíže realitě, Chiron může dostat výkonný hybrid

29.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Značka z Molsheimu chce být více nezávislá na koncernu VW. Napomoci ji k tomu má hlavně vůz, který dorazí poté, co skončí výroba Chironu.

O budoucnosti Bugatti se mluví stále častěji. Dnes je jejím jediným modelem Chiron, který značka vyrobí pouze v pěti stech exemplářích. Již více než 200 kusů už má svého majitele, a tak ke kompletnímu rozebrání celé produkce tedy nejspíše dojde dlouho předtím, než skončí samotná výroba. Bugatti se tak může poměrně bezproblémově zabývat tím, co přijde až Chiron odejde ze scény.

Šéf automobilky Wolfgang Dürheimer se momentálně věnuje čtyřem strategickým směrům, kdy největší šance má čtyřdveřová limuzína Galibier. Ta byla poprvé odhalena veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009, přičemž zelenou projekt dostal o dva roky později. Za další dva byl poslán k ledu, neboť Bugatti se místo toho rozhodlo nahradit Veyron již zmiňovaným Chironem.

Nyní je ovšem čtyřdvířko opětovně ve hře, přičemž jeho příchod plně souvisí s dlouhodobými plány značky na zajištění finanční nezávislosti na koncernu VW Group. Pokud dostane oficiální požehnání, pak se hodlá postavit značkám Rolls-Royce, Bentley a Maybach, i když po cenové stránce bude stát o trochu výše - očekává se startovní suma okolo 60 milionů korun.

Ve stejné cenové hladině se pohybuje i dnes tolikrát zmiňovaný Chiron, vůči němu však novinka sáhne po koncepci motoru vpředu. Podle spekulací pak dále dostane platformu MSB. Možná se ale Bugatti vydá jiným směrem, ve hře má ještě tři další možnosti, z nichž jednou je SUV, druhou méně extrémní sporťák a třetí limuzína s elektrickým ústrojím.

Reálné šance má každý zmíněný vůz, neboť zatímco Galibier je Dürheimerův favorit, pro SUV pro změnu hovoří aktuální trendy. Méně výkonný sporťák by pak bezesporu vycházel z technologií Chironu a tudíž by nebyl tak nákladný na vývoj, zatímco ona šest metrů dlouhá limuzína by připomněla někdejší vrcholné Bugatti Royale. A zároveň by přišla s nízkými emisemi.

S elektrickým ústrojím ostatně automobilka hodlá skutečně začít, neboť velmi často mluví také o silnější verzi modelu Chiron. Ta by ovšem již musela být hybridní. Dürheimer uvedl, že elektromotor by „zde nebyl pro jízdu po městě. Byl by zde pouze kvůli navýšení výkonu. Je to něco, o čem nyní uvažujeme. Uvidíme ale, co nám přinese budoucnost.“

Ohledně budoucnosti Bugatti tedy aktuálně, komě toho, že má být již více nezávislá na koncernu VW Group, není nic jisté. Zda se ale dočkáme čtyřdveřového modelu či opět jen dvoudveřového, tak zatím nevíme. Stejně tak můžeme spekulovat o hybridním či plně elektrickém ústrojí či možnosti výroby hned dvou modelů najednou, jenž se však nejeví jako příliš reálná.

Budoucnost Bugatti: Galibier opět blíže realitě, Chiron může dostat výkonný hybrid - 1 - Bugatti Chiron 4door render 01Budoucnost Bugatti: Galibier opět blíže realitě, Chiron může dostat výkonný hybrid - 2 - Bugatti Chiron 4door render 02
Čtyřdveřové Bugatti se již ukázalo na nových neoficiálních ilustracích, vychází z dvoudveřového Chironu

Zdroj: Autocar, Ilustrace: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše