Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1
11.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bugatti Chiron je považován za nové nejrychlejší auto světa, v oficiální rovině ale dosud žádný rekord nedrželo. Teď už je tomu jinak.
V závěru minulého týdne jsme si mohli posvítit na jízdní dynamiku Bugatti Chiron. Ta je vskutku impozantní, zvláště při dosahování extrémních hodnot. Mety 300 km/h totiž hypersport z Molsheimu dosáhne po startu z místa již za 13,1 sekundy, čtyřstovky pak za pouhých 32,6 sekundy. To je opravdu působivé, stejně jako další ohromující čísla, která tento vůz definují.
V samotné akcelerace na 400 km/h ale Chiron není nejlepší na světě, jak si za chvíli povíme, i proto toto představení automobilka považovala jen za upoutávku na to, co teprve přijde. A teď to přišlo, Chiron se může pochlubit první oficiálním světovým rekordem.
Bugatti si k tomu pozvalo na pomoc velmi povolaného muže, autora dodnes nejrychlejšího kola historie Formule 1, Juana Pabla Montoyu. S ním za volantem se totiž vůz rozjel z klidu na 400 km/h a poté opětovně zabrzdil na nulu za pouhých 42 sekund. Tedy jinými slovy, zatímco ona akcelerace na čtyřstovku zabrala 32,6 sekundy, opětovné zastavení zvládla někdejší hvězda Formule 1 za 9,4 sekundy.
Tím Bugatti znovu vstupuje do historie, i když je otázkou, na jak dlouho. Jak jsme naznačili již v úvodu, jakkoliv je Chiron bleskurychlý, stále najde pokořitele. Třeba v podobě Koenigseggu Regera, který má akceleraci z klidu na 400 km/h zvládnout již za pouhých 19 sekund. Dá se tedy předpokládat, že ve chvíli, kdy by Bugatti teprve jelo čtyřstovkou, švédská stíhačka by již opětovně stála na místě.
Je ale třeba dodat, že v případě Koenigseggu jde stále jen o předpoklad automobilky, důkaz místo slibů nám značka zatím nedoručila. Nicméně třeba takový model One:1 již změřený má poměrně přesně, a ten kupříkladu metu 300 km/h pokoří již za 11,92 sekundy. Tedy rychleji než Chiron. Regera by pak měla být ještě o sekundu rychlejší.
Nicméně momentálně je do historie zapsán Chiron, v jehož případě tak pomalu jediná nejistota panuje v oblasti skutečné nejvyšší rychlosti. Ta aktuální je totiž omezena elektronicky, bez toho by však Bugatti mohlo jet daleko blíže metě 500 km/h. Jaká přesně ale ona hodnota bude, to zjistíme až později - zatím neexistují pneumatiky homologované pro silniční provoz, na kterých by bylo možné to bezpečně ověřit...
Bugatti Chiron s Juanem Pablem Montoyou za volantem zvládno 0-400-0 za pouhých 42 sekund, oficiálně je v této disciplíně světovým rekordmanem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz