Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti odhalilo revoluční brzdy pro Chiron. Mají hned několik světových nej
22.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už standardní brzdy Bugatti Chiron musí být výjimečné, mají-li krotit potenciál 1500koňového vozu. Teď ale budou za příplatek k dispozici ještě lepší.
Aditivní výrobu neboli 3D tisk nejspíše většina z nás nemá spojenou s vrcholnou kvalitou, a to zejména kvůli pádu cen takových tiskáren. Ty nejlevnější lze totiž pořídit již od nějakých pěti tisíc korun, což rozhodně není suma, se kterou bychom měli spojenou kupříkladu neskutečnou tuhost výsledného produktu. Není ale 3D tiskárna jako 3D tiskárna - do průmyslových strojů za miliony, kterým se mimochodem říká stejně, mají takové stroje hodně daleko.
V rámci koncernu VW je lídrem v oblasti aditivní výroby Bugatti. Značka z Molsheimu v tomto ohledu funguje jako laboratoř pro vrcholné aplikace, které se možná jednou rozšíří i mezi dostupnější automobily. Důvody netřeba dlouho hledat, díky možnostem třídimenzionálního tisku je totiž relativně snadné vymodelovat produkt jakéhokoliv tvaru. I natolik komplexního, jako je brzdový třmen. Vůbec první takový na světě přitom Bugatti aktuálně představilo a označuje jej za malou revoluci.
Novinka je vyrobena z 2 213 vrstev titanového prášku. Ten je extrémně lehký, díky čemuž třmen váží pouhých 2,9 kilogramu. Tedy o dvě kila (nebo také 40 procent) méně než konvenční hliníkový. Zároveň je však také o poznání silnější, vydržet totiž dokáže tlak až 125 kilogramů na jeden milimetr plochy. Bugatti přitom jeho výroba zabere poměrně dlouhých 45 hodin, do kterých spadá i 11hodinové leštění na speciální fréze.
Automobilka dodává, že na vývoji spolupracovala se společností Laser Zentrum Nord z německého Hamburku. O výrobu se stará tiskárna vybavená 400wattovým laserem, během procesu pak na materiál působí teplota až 700 stupňů Celsia. Samotný třmen je 41 cm dlouhý, 21 cm široký a 14 cm vysoký. Jde tak o nejdelší brzdový třmen na světě a zároveň o největší funkční titanový prvek vyrobený metodou 3D tisku.
Dle dostupných informací by nový odlehčený třmen měl zamířit do výroby ve druhé polovině letošního roku. Půjde přitom o první komponent ze série modifikací, jimiž bude moci nejmovitější klientela vyšperkovat své Chirony v rámci omezené, ale o to dražší nabídky příplatkových prvků. Povětšinou přitom půjde o novinky ze světa aditivní výroby, očekávat tedy můžeme další hrátky s odlehčováním a třídimenzionálním tiskem.
Bugatti naznačuje, že právě rozšířením nabídky - nikoliv jen komponentů, ale i sestupem do nižších pater trhu - dojde ke zrychlení a zlevnění celého procesu. Cenu nového třmenu pak sice dodat nemůžeme, nicméně s ohledem na skutečnost, že je určen právě pro Chiron, půjde snadno o stovky tisíc korun, možná i více. Mezi ostatními příplatky ale ani s takovou cenou nebude vyčnívat...
Nový titanový brzdový třmen Bugatti je prvním, který vznikl metodou 3D tisku. Vůči konvenčnímu hliníkovému je nejen lehčí, ale taktéž pevnější
K dispozici bude pro model Chiron v rámci už tak pozoruhodné nabídky příplatkových prvků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 42 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva