Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti vytáhlo tři svá nejrychlejší auta na okruh Formule 1, takto je běžně nevídáme
10.5.2019 | Mirek Mazal
Jsou to mašiny s výkony dalece přesahujícím hranici 1 000 koní, přesto s ním málokdo jezdí rychle, natož pak po okruhu. Právě proto chtělo Bugatti ukázat, že se jeho Chirony neztratí ani tady.
Bugatti Chiron je nejčastěji k vidění jako ozdoba unikátních sbírek, nebo v roli symbolu společenského postavení. Nejnovější model francouzské automobilky většinou září jako statická ozdoba významných akcí, což se úplně nezamlouvá vedení v Molsheimu. Aby výrobce přesvědčil veřejnost i o jiných přednostech obdivovaného hypersportu, vydalo se trio Bugatti pokořit domácí okruh Paul Ricard.
Ten leží 40 kilometrů od Marseille, čtrnáctkrát se zde konala Grand Prix Francie, loni se tam cirkus Formule 1 po téměř 20 letech vrátil. Monoposty F1 pro tentokráte nahradila trojice Chironů. Přítomná byla i vylepšená verze Sport, která proti sériovému provedení zhubla 18 kilogramů. Dodává se také s tužším odpružením, upraveným řízením, rafinovaným diferenciálem zadní nápravy a dynamickým vektorováním točivého momentu. Výkon šestnáctiválce zůstává nezměněn, osmilitrový reaktor dává 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm točivého momentu.
Za volanty extrémně výkonných strojů se na 5,8 km dlouhé trati posadil Pierre-Henri Raphanel. Francouzský závodník si udělal jméno ve Formuli 1 a v soutěži 24 hodin v Le Mans. Později se stal zkušebním řidičem Bugatti a právě Raphanel v roce 2010 zlomil rychlostní rekord, když jel ve Veyronu Super Sport 431,072 km/h.
Jízda v přímce je pro Raphanela evidentně známou disciplínou, ale zkušený pilot dostal za úkol ukázat, že to Chiron umí i v zatáčkách. S odkazem na čas 1:30,11 ze závodního kola Lewise Hamiltona testovací jezdec na konci řekl: „Nejsme tak rychlí, protože závodní auto Formule 1 je postaveno mnohem nekompromisněji než Bugatti Chiron. Ale hypersportovní vůz nabízí více síly a především pohodlí.“
Chiron je „dokonalým vozidlem pro závodní dráhu, protože dosahuje skvělého vyvážení, a to mě znovu a znovu inspiruje. Existuje přímka mezi sportem, luxusem a komfortem. Ráno se můžete projet po závodní dráze a pak odpoledne zamířit na venkovské silnice vedoucí do města,“ rozplynul se jezdec Bugatti nad svým pracovním nástrojem. Z akce vznikly výjimečné fotografie, takto Bugatti opravdu nevídáme.
Tři Bugatti Chiron prošly zkouškou závodním okruhu Paul Ricard, nechyběla ani nejrychlejší verze Sport
Hypersporty protáhl testovací jezdec a rekordman Pierre-Henri Raphanel
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz