Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caparo T1 Evolution: britská formule nabídne přes 700 koní za 7 milionů Kč
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové provedení kromě vyššího výkonu nabídne i lepší aerodynamiku či díly ze zlata, stříbra a platiny. Možná ovšem nebude moci na veřejné silnice.
Velká Británie je považována za kolébku motorismu, přičemž mnoho firem se snaží své silniční vozy stavět podle stejného receptu jako pro závodní okruhy. Značka Caparo je jednou z nich, přičemž za jejím vznikem stojí Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, dva inženýři podepsaní třeba pod vývojem legendárního McLarenu F1. Ti své duchovní dítko zvané T1 obdařili karoserií z uhlíkových kompozitů, pod kterou nacpali skoro-závodní 3,5litrový osmiválec a šestistupňovou sekvenci.
Se suchou hmotností 470 kilogramů, výkonem 583 koní v 10 500 otáčkách a točivým momentem 420 Nm při 9 000 ot./min. přitom tato silniční formule nikdy nemohla být považována za brzdu provozu. Zvláště když za pomoci křídel a difuzoru vytváří při 240kilometrovém tempu přítlak 875 kg. Asi bychom se proto neměli divit, že akcelerace z klidu na stovku zabere méně než 2,5 sekundy. Tempa 160 km/h pak vůz dosáhne za 4,9 s, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí okolo 330 km/h.
Při pohledu na výše zmíněná čísla pak asi nepřekvapí, že té-Jednička v roce 2007 sesadila z trůnu britského motoristického pořadu Top Gear tehdejšího lídra. Koenigsegg CCX totiž potřeboval na objetí 2,85kilometrové trati v Dunsfoldu 1 minutu a 17 sekund, zatímco Caparo vše zvládlo za pouhou minutu a deset sekund. Jeho čas však nakonec nemohl být uznán, neboť vůz je natolik přilepen k zemi, že nezvládá přejet ani retardér. Je tak s podivem, že dostal možnost pohybovat se po běžných silnicích.
O tomto modelu však dnes vůbec nechceme hovořit, místo toho máme na jazyku novou verzi zvanou T1 Evolution. Ta je sice momentálně ve vývoji, objednávky ale můžete společnosti Caparo Vehicle Technologies adresovat již nyní. Otázkou však zůstává, co ve výsledku dostanete. Kromě názvu totiž mnoho dat není k dispozici, mnohé nám neřekne ani první zveřejněná ilustrace.
V zákulisí značky se spekuluje o tom, že při natankování nádrže metanolem by výkon vozu měl narůst přes 700 koní. Produkovat je přitom zřejmě bude ten samý motor jako u standardní verze, neboť právě na takovou porci byl původně testován. Mimo vyšší výkon pak lze očekávat příchod tužšího zavěšení, přepracovaného kokpitu a mnohem aerodynamičtější karoserie.
Caparo rovněž zmiňuje, že některé části vozu budou zpracovány ze stříbra, zlata a platiny, nízkou cenu tedy neočekávejte ani náhodou. Levný ostatně není ani standardní model T1, který vychází na 211 000 liber (cca 6,96 milionu korun). Verze Evolution by tak mohla překročit sedmimilionou hranici, a to přesto, že dost možná ani nebude moci na veřejné silnice.
Okruhová verze T1 Evolution se již dá objednat, přestože značka Caparo zatím odhalila jen první ilustraci
Standardní Caparo T1 nabízí výkon 583 koní při suché hmotnosti 470 kg. Mimo to generuje až 875 kilogramů přítlaku, rapidním okruhovým časům se tedy nikdo nemůže divit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva