Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso je F12 znuděného zákazníka Ferrari
28.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italská karosárna si vzala do parády Ferrari F12 a udělala z něj z svou Berlinettu Lusso. Výsledek není až tak jiný, z původní karoserie ale nezůstalo nic.
Jak asi tušíte, i tento článek bude pojednávat o novince ženevského autosalonu 2015 a ano, ani tentokrát nejde o zcela oficiální odhalení. To bylo po několika předchozích upoutávkách plánováno až na některý z dalších dnů, italský deník Corriere della Sera ale z nějakého důvodu vypustil informace a snímky Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso už nyní. Zlobit se nebudeme, alespoň si můžeme odpustit ony upoutávky a hotové dílo vám představíme rovnou.
Jméno autora vám snad nebude neznámé, Carrozzeria Touring Superleggera s nějakou tou novinkou na některý z velkých evropských autosalonů čas od času přispěchá. Těžko říci, kam si tuto firmu zařadit - ráda by byla něčím jako Bertone (bez krachu na závěr, pochopitelně...), pojetím pravidelně představovaných aut ale dnes spíše lavíruje někde mezi tím a pozicí prestižního úpravce. Ani Berlinetta Lusso se tomuto schématu nevzdaluje, neboť jde ve své podstatě jen o přepracované Ferrari F12 Berlinetta.
Ačkoli zatím neznáme veškeré detaily, je zjevné, že prakticky vůbec nebylo sáhnuto na interiér a upravena nebyla ani technika. Jedinou podstatnou změnou v tomto ohledu je, že celá nová karoserie vozu je vyrobena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny a to citelně zahýbalo s hmotností - vůz je o 100 kg lehčí než standardní F12 Berlinetta a na váze ukáže 1 525 kg. To jistě muselo změnit dynamiku vozu jinak definovanou akcelerací na stovku za 3,1 sekundy a maximální rychlostí 341 km/h. Jak přesně, to bohužel nevíme.
Ovšem to, oč zde běží, je hlavně vzhled, se kterým si ovšem Italové vyhráli dosyta. Říkají, že na karoserii nezůstalo původní prakticky nic a museli obětovat 5 000 „člověkohodin”, aby toto dílo dali dohromady. Nám ve výsledku až tak specifické nepřijde, sami ale posuďte, jak se vám zamlouvá. Podle karosárny se má svým designem klanět Ferrari 166 MM Touring z roku 1966 a nemůžeme mu upřít, že podobný dojem vytváří. Přesto musíme jedním dechem dodat, že z Berlinetty Lusso od pohledu čiší F12, možná až příliš.
Mnoha dalšími detaily zatím nemůžeme posloužit a je otázkou, zda jimi ještě posloužit moci budeme. Carrozzeria Touring Superleggera konstatuje, že dílo vzniklo na popud soukromého sběratele Ferrari, kterého už standardní produkce firmy nudí a pro nějž vyrobí ne více než pět kusů tohoto stroje. Cena? O tom se přece nemluví, s ohledem na zmíněné změny ale můžeme najisto počítat s tím, že o méně než desítky milionů Kč za kus (včetně původního Ferrari, pochopitelně) tady nepůjde...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Carrozzeria Touring Superleggera je šik, až tak zvláštní ale není
Zdroj: Carrozzeria Touring Superleggera přes Corriere della Serra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
před 4 hodinami - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
včera - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu včera 16:41
- Smrtelná havárie v Hengelu včera 15:22
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním včera 10:00
Nejnovější články
- Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
před 37 minutami - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
před 2 hodinami - Film Brada Pitta o Formuli 1 měl stát už skoro 7 miliard a být tím nejdražším v historii, může jít o totální komerční fiasko
před 3 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
před 4 hodinami - Šéf vývoje Ferrari říká, že nemá ani pomyšlení na to, aby motorům V12 dal turbo, sítem EU je protáhne i bez něj
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva