Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proč si dnes lidé kupují nové Lady? Hlavní důvod je úplně jiný, než v minulosti
14.4.2019 | Petr Prokopec
Pro zákazníky navštěvující showroomy Lady byla po léta stěžejním kritériem nízká cena a nízké provozní náklady. Obojí má na rozhodnutí zákazníků vliv i nyní, stěžejní faktor je ale jiný.
Pokud se zadíváte podrobněji na současnou nabídku Lady, zjistíte, že taková Granta startuje na pouhých 373 410 rublech (cca 130 700 Kč). A Niva schovaná za obchodním označením 4x4 není výrazně dražší, ve třídveřovém provedení ji můžete pořídit již od 440 010 RUB (154 000 Kč). Suma sumárum by vám tak na jejich pořízení stačilo pět průměrných platů. Samozřejmě těch českých, Rusové jsou na tom o poznání hůře. Nicméně i pro ně je Lada relativně dostupným zbožím. Nepřekvapí proto důvody, pro jaké si vozy této značky po léta vybírali.
V minulosti byla stěžejním kritériem právě cena, spolu s nízkými provozními náklady a nemalou praktičností. Ovšem časy se mění, a platí to i pro zemi, kde třetina obyvatel nemá na pořízení druhého páru bot a kde si polovina domácností nemůže dovolit ani rodinnou dovolenou. Dnes totiž Rusové neberou hlavní ohled na cenu, jakkoliv by je k tomu ekonomická situace přímo vybízela. Místo toho přebírá roli hlavního rozhodujícího prvku design.
„Dnešní zákazníci na prvním místě zmiňují, že vůz se jim líbí,“ potvrdil danou skutečnost Stas Berezij z oddělení komunikace značky a moderátor nově spuštěného televizního kanálu VAZ TV s odkazem na průzkum, který si automobilka nechala vypracovat. Zároveň přitom zmínil, že počet lidí, kteří si za poslední tři roky koupili některý z modelů Lady kvůli designu, se zdvojnásobil. To ve výsledku není překvapivé, vozy jako Vesta či X-Ray vypadají konečně atraktivně a vzhledem dovedou konkurovat i evropským rivalům. Cena a snadné, tedy i relativně levné opravy jsou mezi hlavními důvody na druhém resp. třetím místě.
Tento posun se pak jasně odráží i na prodejích. V březnu totiž značka prodala 33 821 vozů, tedy o podstatných 10,1 procenta více než loni ve stejném období. Za první tři měsíce letošního roku tak má na kontě již 82 363 prodaných vozů (+4,1 %). Prim přitom hraje Vesta, kterou si pořídilo 12 850 lidí. Tedy o 40 procent více než loni a vůbec nejvíce od doby, kdy sedan před čtyřmi roky vtrhnul na trh. Druhá je pak s 10 422 vozy a 24,4procentním růstem Granta.
Lada Vesta je momentálně bestsellerem značky, stále více lidí přitom kromě nízké ceny a snadného servisu slyší také na působivý design
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera